tisdag 21 maj 2013

Det var ett tag sedan...

Jag får liksom inte riktigt till skrivande i bloggen längre.
Det går lång tid mellan inläggen.
Kanske beror på att de har varit grymt tufft på slutet. 
Eller det är tufft hela tiden.
Dagarna är alltför långa, timmarna tar sällan slut.
Sömnen är lite hit och dit.
Ett jobbigt läkarbesök bakom med en otroligt oempatisk kvinna som inte lyssnade.
Allt som kommit fram i dagens ljus.
Lögner, svek, dubbelspel på en nivå jag inte trodde var möjligt.

Nåja det verkar vara en del av livet.
Tycker dock att nu får det banne mig vara nog.
Klarar inte av att hela tiden simma motströms.
Problemen blir lavinartade stora när man inte orkar med dem.
Det finns ingen riktig harmoni, inget riktigt lugn.
Jag skulle vilja luta mig tillbaka och bara vara....

Nåväl, jag kämpar fortfarande för att få ihop min vardag.
Taskig sömn i kombination med dåligt mående och ångestattacker.
Det tillhör min vardag.

Jag har i alla fall gjort en sak som känns väldigt bra.
Jag har skrivit ett brev till fågelf-n.
Öst ur mig allt jag skulle vilja säga honom, all galla som funnits inom mig.
Det blev en lunta på 25 sidor.
Jag lade undan brevet några dagar, tog sedan fram det, läste det och sedan brände jag vartenda ark rituellt.
Kändes som om jag höll på med voodoo eller nåt.
Det var skitjobbigt och samtidigt så inföll en lättnad inom mig.
Flyg fula fluga flyg, och den fula flugan flög...

På fredag blir det härlig fest för mig.
Då får jag nämligen träffa Maxi igen efter alla dessa veckor i Leeds.
Känns så himla härligt att äntligen få krama om henne igen.
Jag har saknat henne enormt mycket.
Det har vart tomt här utan henne.

Nej nu säger jag tjingeling till er alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Härligt att läsa något av dig igen.. Det är naturligtvis inte roligt att du inte mår väl, men otroligt bra med utrensningsritualen... Det behövs. Ta hand om dig fortsättningsvis också.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken smart grej med brevet! En riktig reningsritual!

    SvaraRadera
  3. Håller med Freja, vilken bra grej du gjorde där, precis rätt ju! Kram.

    SvaraRadera