onsdag 5 juni 2013

Avstämningsmöte, done....

Vissa dagar är sköna.
Kanske inte hela dagarna men bitar av dem.
Som nu när jag sitter i mitt kök efter avklarat avstämningsmöte.
Som gick bra!
Inget krångel, inga svårigheter, absolut inget krig.
Vi har satt upp en plan för vad som ska hända framöver.
Fast först är jag sjukskriven till in i september.
Jag får mer tid att bli "frisk".
Efter det kan saker och ting bli spännande.
Målet?
Att hitta något annat som jag ska syssla med än Hemtjänsten.
Tydligen så finns det en hel del resurser.....som jag kan få användning av.

Sen får vi som sagt se vart jag står i september, om det går att fullfölja planen eller om den måste revideras.
Den som lever lär se....

Så nu sitter jag skönt avslappnad.
Glad inom.
Inte lycklig men snudd på euforisk.
Å så har jag fått ett härligt telefonsamtal från Grekland, en väninna som bara vart tvungen att ropa hurra i luren för att det gick så bra.
Det är så att jag rakt blir tårögd av omtanken.

Fågelf-n jublar däremot inte.
Jag står ju inte och hoppar av glädje för att han befinner sig i min by ett tag framöver.
Jag är, får jag anta, svår.
Moahahahahaha, det ska han ha.
Å nej, jag tänker inte träffa honom, blir bara full i skratt att han ens trodde att det skulle bli plättlätt att komma tillbaka till mig igen.
Tack och lov, ett år äldre, ett år klokare.
Nej kloakråttan får allt sitta i källarhålet alldeles för sig själv.
Jag har inte längre något intresse..
Han lockar inte..
Så gudomligt skönt alltså!
Äntligen är han ute ur mitt system, ur mitt liv!
Å det finns inte längre någon återvändo.

Den dag jag finner en ny man så ska han vara snäll och omtänksam, älska mig, vilja göra allt för mig, bry sig om i nöd och lust, finnas, vara en trygg stomme jag kan luta mig mot när vindarna viner, vara stark men gärna visa känslor, vara en karl för sin hatt!

Ingen fågelf-n och ingen kloakråtta.
Den delen av mitt liv är över!!!!

Nu får ni ha en härlig kväll alla fina!

Kramen om!


6 kommentarer:

  1. Härligt att det går framåt..
    Kram.

    SvaraRadera
  2. Vad trevligt att titta in hos dej o se att allt är på bättringsvägen:) Skitstövlar till karlar kan man vara utan. Men det finns rötägg av tjejer också. Som är likadana o är bra att utnyttja killen. Vi har ett sådant fall nära inpå oss. Det är beklämmande. Man undrar hur dom mår inombords. Synd bara att dessa personer hinner förstöra o knäcka andra personer. Aj vad arg jag känner mig nu. Roligt att du iaf kommit dej ifrån eländet. Önskar dej lycka till m livet. Kraaam

    SvaraRadera
  3. Så skönt att höra att avstämningsmötet gick så bra! Hurra!

    SvaraRadera
  4. Härligt att läsa!! Och otroligt skönt när möten går bra. Det är en sådan enorm lättnad. Vad gäller det andra så kan han fara åt pipsvängen!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Kikar in, det var ett tag sedan. Vad bra det låter allting. Och sådana karlar till ynkryggar - de kan vara. Och du letar efter andra jobb... det går åt ett riktigt bra håll ju! Kram.

    SvaraRadera
  6. Skönt att mötet gick bra!
    Jag tror också att det skulle vara bra om du hade något annat jobb. En nystart liksom :)
    Kramis!

    SvaraRadera