torsdag 27 juni 2013

Nytt, nytt, nytt....

Ut med det gamla och in med det nya!
Lite så är mitt tänk i dagarna.
Häromveckan så gick min mobil sönder.
Sånt har hänt tidigare och det har bokstavligt tagit år innan jag hittat en mobil jag verkligen velat ha.
Denna gång, vet inte riktigt vad som hände men jag ryckte på axlarna och surfade runt på nätet, fann ganska så omgående en mobil som jag skickade efter.
I dag så cyklade mina raringar till ungdomar in till byn och löste ut den till mig.
Lite lätt mutade då dom fick köpa vad gott dom ville som tack för hjälpen.
Hehe, det funkade.

Så nu sitter jag här med min nya mobil som jag genast förälskat mig i.
Den är så himla fin..
Jag är jättenöjd!
Vad har hänt?

I dag har jag även bokat och köpt mig en resa till västkusten.
Avresa tidigt den 12 Juli.
Ja men fattar ni hur skönt det känns att få resa bort ett tag, byta miljö.
Det är två somrar sen sist så det är på tiden.

Vart jag ska resa kanske någon undrar?
Jo, till en ny vän, en ny bekantskap.
Eller, vi har pratat sen i oktober tror jag men vi har aldrig setts tidigare.
Han kan nog räknas som något nytt i mitt liv.
Min fina vän Herr J.

Ska bli så trevligt att äntligen ses.
Å få uppleva hans stad.

Nytt, nytt, nytt....

Barnen växlar boende i morgon och det känns inte längre svårt och jobbigt att bli ensam.
Jag ser faktiskt fram emot det, få egentid, vara mig själv igen.
Så tänket är nytt.

Jag försöker vara positiv, inte fastna i och gå ner mig när det händer saker som är jobbiga.
Jag har lättare att rycka på axlarna och gå vidare.
Det påverkar mig inte längre på samma sätt.
Jag försöker verkligen att tänka i nya banor.
För det mesta lyckas jag, emellanåt kan det hända något som tar något/några dygn av smärta, sorg inom mig men sen rycker jag upp mig och fortsätter mitt liv.

Nytt, nytt, nytt...

Ja ett nytt tänk är nog bara bra för mig.
Just nu rider jag på den vågen.

Det som varit är passe', det som kommer till mig är nytt och outforskat, lite spännande.

Ha en skön natt alla fina!

Kramen om!


4 kommentarer:

  1. Åhhh, vad underbart att läsa!!! *ler* Härligt!! Det är inte alls dumt - att tänka nytt.. För så länge man tänker nytt och inte bara gör nytt, så ändrar sig livet.. Så småningom.. Och välkommen ner till Bästkusten. Synd att jag är borta vid Medelhavet då..

    Många kramar

    SvaraRadera
  2. Så härligt att höra !!
    Ha en bra dag !!

    SvaraRadera
  3. Så härligt att höra !!

    Ha en fin fredag!

    Kram

    SvaraRadera
  4. Jag tycker om att tänka nytt och titta framåt, inte så intresserad av att göra om samma saker igen...

    SvaraRadera