fredag 23 augusti 2013

Då var det Fredag....

Har precis kommit hem efter en cykeltur in till byn.
Storhandlat inför min kommande barnfria vecka.
1 liter mjölk (som jag har i kaffet) och en lingongrova.
That's it!
Ganska så stor skillnad jämfört med handling då barnen ska hit. *L*

Nåväl nu är det gjort i vart fall.
Nu kan jag bara slappa resten av dagen, om jag vill!
Här är städat så det finns inget akut jag måste ta itu med.
Himla skönt det.

Barnen blir upphämtade av deras farmor och farfar vid 15.30.
Då ska dom ut till stugan och där ska det kalasas då Mini fyllt år, farfar fyller i dag och X-maken fyller i morgon.
Jag är glad att jag slipper vara med....

Så vad ska jag nu hitta på under den kommande helgen och veckan?
Har inte den blekaste aning.
Jag tar dagarna som dom kommer till mig.
Är ju ännu inte den riktigt sociala varelse jag brukar ha varit.
Tycker oftast att det är skönast att vara ensam.
Med viss reservation förstås för det beror på hur psyket mår.
Ibland är det skitjobbigt att sitta mol allena och ibland det enda jag vill.
Under sista veckan har jag varit mer social än jag brukar, träffat fler människor än jag brukar så det kan bli avkopplande att rå mig själv.

Vi har väldigt vackra dagar nu.
Solen skiner från en blå himmel.
Temperaturen ligger mellan 18-23 grader.
Det finns ingenting att klaga över där.
Jo jag skulle vilja ha ett sjuhelsikes åskväder men, men man får ju som sagt sällan allt.
Men det hade varit som pricken över i;et.

Nu ska jag spela lite Words in a pic på Fb.
Har blivit lite frälst, svårt att låta bli...

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Hoppas du får en härlig vecka trots att barnen inte är hos dig!
    Kram

    SvaraRadera