tisdag 27 augusti 2013

Dikter...

Det är Tisdagskväll, å jag lever fortfarande.
Två dikter som kommit till på sistone....


Bakom molnen


Bakom molnen
speglar sig en
blek månes rand
nätt och jämt
synlig
för blotta ögat


där i nattens
flämtande timme
skingras tvivel
sprids för vinden
en känsla av ro
när jag i mörkret
klär in mig
i gårdagens ord


låt mig stanna
i din famn
låt morgontimmen
ej vara slagen
värm min kyliga hand
sätt min själ i brand


månens bleka
strimmor
lämnar efter sig
känslan av din
silverfärgade hand

En av dikterna  jag skrivit på slutet.
Å så en till...


Under den blå månen


Under midnattstimmans
blå måne
särskiljer jag varat
från intet varat


du speglar dig i glansen
från tugummituggande bugg
och alkoholfritt mousserande vin


skumbadet med dess bubblor som
förenade
dig och mig
bubblande nästan under vårt skinn


dina kyssar
din värme
badet
lusten
fröet som såddes


vad ville jag inte då
när jag tog mina händer
om ditt ansikte
och kysste dig mitt på munnen
när du tog tag i mig
kysste min panna ömt


när jag tvingade ner dig
i det skummande badet
och red dig vilt
så du var öm i nacken
efteråt


efteråt
såg jag dig genom en
blå måne
ute på din balkong
som stundtals skiftade i gult


men under den blå månen
är det enbart jag och du
ihoptvinnade
sammanförda
om endast
för en sekund...


Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar