fredag 2 augusti 2013

En härligt galen semester...

Ja nu har jag varit hemma en vecka sen min härliga semester på västkusten.
Jag kan ärligt erkänna att jag längtar tillbaka varenda dag.
Hade det så in i nordens braigt där.

Resan började som sagt en mycket tidig fredagsmorgon.
Reste i 1 klass så det var komfortabelt och strax innan människobyn där första tågbytet skulle äga rum så blev jag på pratnivå med en härlig kvinna. Vi bestämde oss för att slå följe vid tågbytet då vi bägge skulle med till Gbg. Inte helt fel för jag tycker människobyns stora station är mer än strulig. Det kan kanske bero på att det är många år sedan sist men det var skönt med sällskap.

På tåget ner till Gbg bestämde vi oss för att sätta oss i restaurangvagnen och ta ett glas vin. Jisses så underbart, vilken härlig kvinna. Vi fann varandra direkt och bytte mobilnummer så vi ska hålla kontakten och ses då hon bor i Sundsvall. Nära och bra.

Sista biten åkte jag med Öresundståg och så fick vi äntligen mötas, min fina Herr J och jag. Det var enkelt, smidigt utan krångligheter.  På något vis lite "paradisvarning" men ack så fantastiskt att träffa en man där allt bara flyter på ett bra sätt.

En dag på Tylösand. Ett coverband spelade och det var massor av folk som lyssnade, semestrade och hade det jättehärligt.

Vy mot beachen i Tylösand. Kände att mina ungdomar fullkomligt skulle älska detta.

Vi hann med en hel del under de två veckorna jag var hos honom. Jag hade tur som fick låna en cykel av en kollega till honom.

Våra cyklar tog oss överallt i Halmstad. Jag tycker bitvis att jag inte gjorde annat än cyklade runt på vägar och stigar som för mig var helt obekant i början i alla fall.

Jag fick träffa hela hans familj. En kväll blev vi inbjuden att fira hans pappa och frus 30 åriga bröllopsdag på Timmerstugan som ligger vid Östra stranden.

Hela härliga gänget. Hans familj var helt underbar. Tog emot mig med öppna armar. Vi fann varandra utan svårigheter. Denna mysiga kväll avslutades med minigolf. Nej, jag vann inte men jag skrattade mycket och gott.

Vi gick omkring i staden. Halmstad är verkligen en sommarstad. Fanns så många härliga byggnader där, som detta lilla hus.

Dagarna gick. Vi fyllde dem med massor av prat, min hemlagade mat när vi inte åt ute, helt otroliga människor.En dag så blev vi bjuden på lunch av vad jag fick lära mig, en av Sveriges största konsthandlare samt hans son. Det var en underbar lunch med en härlig man på 80+ som hade så mycket roligt att berätta. Han är bara en av många jag hade glädjen att få möta där.

Två konserter hann vi gå på. Den ena var i Norre Katts park där Headons och Sabotage 81 spelade och den andra var på Kajskjulet där Anders F Rönnblom spelade.

Å vi hade tur som hade en chaufför så jag fick lite sightseeing med bil. Här Båstad. Vilket härligt fridfullt ställe.

Tyckte mycket om att strosa runt i hamnen. Jag såg Henke Larsson, Måns Zelmerlövw och som jag tror Agnetha Sjödin. Inte för att jag är kändistokig men det var kul.

En dag så åkte vi hit;

Självklart blev jag tvungen att se Halmstadsgruppens konstverk. Jag hade min egen otroligt duktiga guide som kunde berätta om personerna och tavlorna. En härlig utflykt.

Herr J var en helt otrolig värd de två veckorna som jag bodde hos honom. Vi hade skoj ihop. Vi badade skumbad i hans fantastiska badkar med levande ljus, jordgubbar och alkoholfritt mousserande. Så härlig avkoppling efter dagar där vi hunnit med så mycket. Hans säng var helt okey. Kudden hade jag lust att stjäla med mig hem men det gick inte eftersom min resväska inte rymde den. Han var mjuk och go'. omtänksam och omhändertagande. Sånt där som jag inte är van vid att finna hos en man.

Dagen innan jag skulle åka hem så blev det dags för ytterligare ett äventyr. Antikmässan i Helsingborg.

Tyvärr så blev det lite för jobbigt för mig. Lite väl många människor, en för lång dag men ändå roligt att fått uppleva.

Jag skulle när helst det passar resa ner igen. Ingen tvekan om den saken. Det känns som detta var de två bästa veckorna för mig på år och dag. Saknar, saknar....

Avskedet på perrongen kändes jobbig. Ville inte resa hem, vet inte när jag kan återvända men jag kommer definitivt bevara dessa härliga veckor i mitt hjärta. Resan var värd allt!
"Aldrig har så få hunnit med så mycket på så kort tid"

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1. Åh vad härligt det låter! Halmstad är en underbart mysig stad med en fin mentalitet. Har själv vart förbi där i sommar men jag såg inte till dig... du var väl upptagen med din vän ;-)
    Kram.

1. Jasså du var där, du med. Självklart var jag upptagen av min vän, jag hälsade ju på honom men vi rörde oss ofta bland annat folk. Halmstad, en fantastisk sommarstad! Vill dit igen!

2. Jajjemen! Har en viss anknytning till Halmstad så jag är ofta där om sommaren. Som sagt, en av de bästa sommarstäder som finns!

2. Vilken härlig semester du haft :)
    Fortfarande fint väder här :) Var på en promenad o jösses vad jag blev svettig..snart blir det nog en dusch..

En lugn kväll här

Ha en fin kväll!

Kram

3. Jösses vilka härliga veckor du haft!!! Det har du ju verkligen förtjänat!!! :-D
    sv:
    Ja, vi kände oss rätt duktiga. ;-)
    Tack och tack detsamma! :-)

4. Vad roligt att läsa din blogg idag.:)Visst är det härligt att få träffa trevliga och glada människor. Och att det sedan stämmer så bra kan väl bara vara superbra. Kram

5. Låter som en riktigt härlig energigivande resa!

6. Vilken jättefin resa du har varit med om.
    Jag har aldrig varit där men det måste jag ju nu...
    Och vad glad jag blir när jag läser hur du mår nu för tiden.
    För att inte tala om att du har träffat Herr J. (Skitkul) Grattis.
    Sedan så såg jag i ett tidigare inlägg att du har klippt och fixat håret. Vrålsnyggt. Hälsa din dotter att hon är jätte duktig.
    Miljoner kramar / Jane

7. Härligt att läsa om din sommar! Låter jättemysigt,kram

8. *ler* Klart att du trivdes på Bästkusten!!! Bara underbara människor här! Halmstad är fantastiskt fin året om och Falkenberg - där jag bor - är bara bäst! ;) Underbart att läsa ditt inlägg och se att du fått må så bra! Hoppas du kan bära med dig känslan länge - och att vi snart ser dig här igen!