fredag 16 augusti 2013

Fredag och bakdag...

Fredag, helgen gör sitt intåg.
Barnen är på väg, inte för att jag tror dom vaknat ännu men efter lunch gissar jag på att det ringer på min dörr.
Sista dagarna har varit ganska så okey.
Ångesten drog sin väg.
Jag fick med beröm godkänt för hur jag hanterade den av min samtalsterapeut.
Återfall får man räkna med, det är inget konstigt i sig.
Det är vad jag gör med återfallet som är viktigt.
Hur jag hanterar det.

Det var i alla fall skönt att prata av mig.
Det behövdes och vi han tröska genom sommaren.
Nu ska vi bara träffas var tredje vecka framgent.
Om det fungerar vill säga.
Jag ska känna efter...

Jag har satt en deg så nu väntar jag på att degen ska jäsa klart så jag kan baka ut mina frukostbullar.
Det var ett tag sen nu jag bakade men det känns att det sitter i ryggraden.
Det var inget problem att sätta degen.




Jag ser fram emot kaffe och ett nybakat bröd till min frukost.
Den som väntar på något gott, ni vet!

I dag hade jag en liten överraskning när jag startade upp min Fb.
Ett fint brev skrivet av en av Herr J;s vänner.
Han var jätteschysst  och ställde upp som chaufför när jag var nere i Halmstad.
En mycket udda men varmhjärtad man.
Kände att jag ville skriva och tacka för hans generositet av sin tid och som sagt i dag så fick jag ett fint litet brev av honom.
Mycket roligt!

Å på tal om Halmstad så saknar jag Herr J.
Vi pratar med varandra varje dag.
Det är alltid härligt att höra hans röst.
Men jag skulle vilja vara nära honom.
Krypa in i hans trygga famn.
Sitta på hans balkong och dricka kaffe och prata.
Gå runt och titta på alla hans tavlor som hänger på hans väggar.
Haha, hans etsningar i sovrummet, inte att förakta. *L*
Avstånd är verkligen avstånd ibland....

LÅNGT!

Nej nu är det dax att ta baka ut degen och trilla fina runda bullar av dem.
ytterligare en jäsning innan pensling av ägg och sen grädda dem gyllenbruna.
Mmmmmm!

Ha en härlig Fredag alla fina!

Kramen om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar