lördag 31 augusti 2013

I natt jag drömde...

Vilken otroligt vacker och harmonisk dröm jag hade i natt.
En sån som hänger kvar under många timmar.
Jag ler vid minnet..

Jag drömde att jag klättrade omkring i Anderna i Peru.
Jag följde Urumbambaflodens alla kringelkrokar.
Landskapet var underbart att supa in.
Jag traskade med min ryggsäck på ryggen, min vattenflaska hängande från ett bälte i midjan och en stråhatt på huvudet mot den stekande heta solen.
Jag tittade upp mot de pikiga bergstopparna.
Funderade hur det skulle kännas att stå högst upp på en av dem.

Mitt på dagen då satte jag mig på en sten vid floden.
Jag var väldigt trött och mycket törstig.
Jag tog fram min vattenflaska och drack ur den.
Jag bestämde mig för att vila en längre stund.
Jag går in i en form av mediativt tillstånd.

Helt plötsligt står det en vacker ängel framför mig.
Ängeln utstrålar kärlek, värme och ljus.
Den är så otroligt underbart skön att skåda.
Jag känner hur jag omfamnas av underliga men ändå behagliga vibrationer
.
Ängeln lägger sin hand mot min panna och säger;
- Misströsta inte mitt barn, du har valt rätt väg, allt kommer att bli till det bästa för dig även om resan kan tyckas aningen knagglig min vän.
- Gå i ljus och kärlek, jag följer dig längs vägen!

Å så var synen borta.
Inom mig så kände jag fortfarande dessa märkliga vibrationer och jag översköljdes av kärlek.
Flodvåg efter flodvåg av den renaste och vackraste känslan av kärlek absorberades av min kropp.

Å så vaknade jag med den mest fridfulla känsla inom mig som jag känt på länge!

Vilken dröm alltså.
Helt underbar!

Jag tror det blir en bra dag i dag!

Godmorgon alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Det var en härlig dröm:) ...om det inte var din skyddsängel som kom. Det är nåt jag tror på...utan att vara troende på det sättet. Det är skönt att vakna med en sån fridfull känsla. Då kan det inte annat än bli en bra dag:) kram

    SvaraRadera
  2. Såna drömmar upplever aldrig jag ... det hade varit fint!
    Trevlig kväll till dig!/Mormor

    SvaraRadera
  3. Underbart Millan - håll fast vid det! Kramar

    SvaraRadera