söndag 18 augusti 2013

Morgonstund...

...har guld i mun, nåja kanske inte riktigt men det kan vara ganska så behagligt att vakna tidigt och dricka dagens första mugg kaffe.
Känna hur aromen av det svarta "guldet" sväva ut i köket.
Morgonens första klunk som rinner ner i halsen och bäddas in i magsäcken.
Mmm, så gott!

I natt har jag sovit.
Jag tog till stora släggan i gårkväll för att vara på den säkra sidan.
Alltså stesolid.
Var tvungen för att dämpa obehaget jag känner inom mig.

Jag tog även ett beslut i går.
Å det var inte med lätthet men just nu ett måste.
Jag tar en paus från pratandet med Herr J.
Just för tillfället så har det väckt upp en massa jobbiga minnen och det gör att jag inte mår bra.
Jag tycker inte om det jag ser hos mig själv och det som väckts till liv även om jag förstår det.
Jag behöver finna friden inom mig själv utan yttre påverkan.
Jag kan ju inte ändra andra bara mig själv och mitt tänk.
Å då är det som sagt bäst att pausa.

Jag har ingen aning om han förstår mig, tror inte det.
Han är ju karl. *L*
Å nej, det är inte det viktigaste just nu.
Det viktigaste är hur jag mår.
Det jag inte mår bra av måste jag ta itu med så det får gå väck.

Så denna helg har inte känts så himla rolig men, men that's life antar jag.
Det handlar om att bita ihop eller bryta ihop.
Jag har valt det senare.
Kan liksom inte lagra i ryggsäcken längre.
Det blir inte bra på sikt.
Så jag bryter ihop och hoppas att jag klarar av att reda ut mitt trassliga inre.

Nog om det.

Dagens göranden är inte så många.
Har lagt min lergryta i blöt.
Ska göra min fantastiskt goda vitlöksspäckade skinkstek.
Det vattnas i munnen när jag tänker på den.

Det kan hända att det blir film med barnen.
Vi såg en tillsammans i gårkväll.
Riktigt mysigt och filmen var sliskigt bra.
Den handlade om sånt krångel som kärlek! *L*

Ha nu en underbart härlig Söndag alla fina.
Själv ska jag fortsätta att brottas med mina demoner!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Klokt att välja att bryta ihop - det är det där ihopbitandet som gjort att saker och ting blivit ännu jobbigare.. Kram på dig

    SvaraRadera