torsdag 29 augusti 2013

Torsdag tror jag att det är...

Ja detta med dagar och jag stämmer inte alltid in men eftersom jag cyklat in till byn och handlat inför barnveckan så borde det vara Torsdag.
Ja men ni ser, det går att bena ut detaljerna så kommer resten av sig själv.

Rörande gårdagens inlägg så har jag absolut inget behov att "Finna" någon snabbt.
Nej då, jag trivs hyggligt med hur jag har det.
Men tänka kan man alltid göra och jag är en tänkande varelse.
Ibland önskar jag att jag inte tänkte så in i bomben mycket men sån är jag.

Det finns dock en del jag funderar över just pga tidigare erfarenhet.
Som det där viktiga tillit för att ta som ett exempel.
Å detta att jag så  lätt stänger ner mig själv.
För att i fall att...
Självbevarelsedriften är stark.

Jag vill poängtera att jag INTE har så mycket emot att vara ensam.
Jag är ju väldigt asocial i dag och trivs nästan bäst på egen hand.
De gånger jag hittar på något eller träffar människor räcker länge för mig, innan den lusten faller på igen.
Jag jobbar med mig själv och vis av erfarenhet har jag kommit fram till vissa saker när det gäller mig själv och det jag så småningom vill ha i mitt liv.
...men någon brådska finns inte.

Nu är det ju inte heller så att bara för att jag är singel så skulle jag inte vilja kura ihop i en varm och trygg famn.
Givetvis finns det sådana stunder oxå, men sällan en famn att krypa ihop i.
Jag klarar mig på egen hand.
Har barnen som jag får krama om.

Å så är det ju så att jag mer än hälften av tiden sen min skilsmässa (mer än 5 år sedan nu) har varit singel så det är ju inte ett obekant fenomen, jag vet hur det är.
Det är inget som bara händer nu.

Jag tycker själv att jag kommit ganska så långt med mitt inre.
Jag ska inte hävda att jag är hel och fullständigt frisk, nej det är jag inte men jag är mindre trasig.
Jag har lättare att hantera det som händer runt i kring mig på gott och ont.
Jag faller inte lika djupt när jag snavar.
Jag vill inte längre göra mig själv illa.

Däremot har jag fortfarande svårt att se framåt.
Jag tar en dag i sänder.
Det blir bäst så.

Nog om det!

I dag har jag varit aningen aktiv.
Slängde in en tvätt i maskinen innan jag cyklade in till byn.
Jag handlade inför barnveckan jag kan se fram emot.
Cyklade hem med 4 kassar.
Balansen är det inget fel på.
Packade upp varorna.
Gick ner i källaren och tömde tvättmaskinen, samt körde i gång en ny.
Gick upp till mig och hängde tvätten.
Å så har jag tagit fram från frysen så jag ska kunna göra dillkött i eftermiddag.

Det ni, för mig är det tillräckligt....
Å känner mig nöjd!

Ha nu en bra eftermiddag och kväll alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar