lördag 17 augusti 2013

Vaknar...

...efter en i princip osovandes natt.
Somnade till fram emot morgonkanten då jag vanligen kliver upp.
Suck!
Nåja, sådana nätter förekommer fortfarande.
Jag ska tydligen inte få till sömnen som jag skulle vilja.

I vart fall så vaknar jag till mina härliga ungdomars skratt.
Det är sådana stunder som värmer mitt modershjärta.
Hela jag ler, det går inte att låta bli.
Borta är gårkvällens tankar.
Jag har bestämt mig att jag skiter i det.
Ska inte lägga ner mer energi på det jag ändå inte kan göra något åt.
I går glömde jag bort det.
När tankarna slungades runt, runt inne i huvudet.
Då kom jag inte ihåg men i dag gör jag det så puts väck med sånt jag inte kan styra.
Det hade ju varit lika idiotiskt korkat om jag skulle lägga ner en massa onödig tid på att fundera över korpen och det gör jag ju inte.
Så kontentan är att släppa taget.

Jag är där jag är, punkt!

Ute skiner solen men från en bitvis molnig och grå himmel.
Jag hoppas på regn för vi har knappt fått regn på större delen av sommaren.

I dag ska jag bara vara.

Ska pyssla lite med middagen senare.
Jag tänker bjuda mina ungdomar på Hasselbackspotatis, marinerad smördegsinbakad fläskfile och tsatsiki.

Men just nu ska jag dricka kaffe, äta nybakt bröd och spela lite Words in a pick.
Bättre än såhär blir det inte!

Ha nu en härlig Lördag alla fina!

Kramen om!

Ps. Om någon undrar så tog jag bort gårkvällens inlägg. Det får räcka med att jag skrev ner mina snurriga tankar, klädde dem i ord. Sen kände jag att  inlägget inte behöver ligga kvar....

2 kommentarer:

  1. Hmmm - hoppas att du faktiskt fick en bra dag, en fin lördag. Och jag önskar så att du finge få sova gott. Det är ju så skönt, när man kan sova. Jag läste ditt inlägg i går och skickar en kram. Inte för att det på något vi hjälper, men, ja, du vet.

    Kram - igen

    SvaraRadera