fredag 27 september 2013

Äntligen fredag...

I eftermiddag så är det dax för min prins att växla boende till mig.
Jag ser verkligen fram emot att rå om honom oxå, inte bara tjejerna.
Sen får jag se hur han är som.
Har ju ingen aning om hur x-maken reagerat då flickorna valt att stanna hos mig.
Risken finns att han gått på grabben.
Jag hoppas att det inte är så men vem vet?

Jag har lagt lergrytan i blöt.
Ska baka en fransyska i den senare.
Vi kör Söndagsmat redan i dag.
Tänkte att vi skulle ha en riktig mysmiddag.
Till steken ska jag göra en rödvinssås tror jag och så lingonchutney.
Någon form av potatis blir det till och givetvis grönsaker, varma eller kalla, har inte bestämt än.
Jag tror på att det blir himla gott!

Min förkylning har inte gett sig än men det hade jag inte väntat mig.
Blir ett snäpp värre för var dag som går.

Å så blev det en lång paus från att skriva detta inlägg då älskade E ringde.
Vår morgonrutin.
Alltid ett första samtal en bit innan 08.
Vad avhandlades denna morgon kanske ni undrar?
Män givetvis.
Tror inte det går en gång utan att vi pratar om män på ett eller annat sätt.
Ett mycket trevligt samtalsämne, nu när jag tänker efter.
Sex, ett vanligt förekommande ämne oxå, lika trevligt att prata om som män.
Barn/ungdomar.
Kattungar och katter.
Älskade E har en massa raskatter så därav det ämnet.
Vad göra under dagen?
Det brukar bli eventuella planer som vi funderar över om vi ska orka göra.
Väder, trädgård och blommor är ett ämne.
Mående och mängder av mer eller mindre viktiga saker.

Så gör vi varje morgon.
Å det kan bli ett eller annat samtal till under dagen beroende på humör och vad vi gör.
Vi har ett vänskapsband som inte är av denna värld.
Så har det varit sen den dagen då vi upptäckte att vi verkligen kan lita på varandra i vått och torrt.
Hon är min syster i allt utom blodsband.
Jag vet inte vad jag skulle göra om hon inte fanns i mitt liv!

Jag är lyckligt lottad!

Nu ska jag göra i ordning steken i lergrytan.

Ha det gott alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar