söndag 15 september 2013

Äntligen...

...fick jag sova!
5 timmar på raken gjorde jag i natt.
Känner mig smått lyrisk.

I går var en mycket mysig dag med mina ungdomar.
Länge har de tjatat på mig att jag ska följa med till second hand som startat upp i närheten men jag har alltid varit tveksam och inte följt med men i går så sa jag ja.
Vi gick dit allihopa och strosade runt i butiken.
Vilka priser alltså.
Å det var en himla massa bra saker där.
Inte för att jag har pengar att storshoppa för men jag fyndade i alla fall fyra kaffemuggar för det absolut överkomliga priset, 4 kronor.

På tal om kaffemuggar så har jag ganska så många stående i mitt skåp i köket.

Jag köper bara två av var sort för jag tycker om att välja ut min mugg på morgonen.
Vilken vill jag dricka ur?
Färg, form och känsla spelar roll.
Nu var det väldigt länge sedan jag sist köpte nya så det var himla roligt att få hem i går.

När vi betalat våra inköp så bjöd Midi mig på fika i deras mysiga cafe.

Kaffe och morotskaka valde jag.
Vi satt och pratade och mös tillsammans.
Sen strosade vi sakta hemåt.

Väl hemma började vi fundera över middagsmaten.

Maxi röstade på köttfärspaj så jag bestämde att det blev en bra lördagsmiddag.

Min lillebror ringde och bjöd in sig på lunch i dag så då blev det att klura över vad jag skulle göra.
Flickorna åkte in till byn och kompletteringshandlade det som fattades.
Medans flickorna var inne i byn så gjorde jag pajdegen och köttsåsen.
Middagsmaten avnjöts under allmän stoj och gamman.
Mina ungdomar är helsköna och så himla roliga när de sätter den sidan till.

Efter det följde en lugn kväll.

Pratade med en väninna som ringde och kröp sen ner i sängen.
Å japp, 5 timmars sömn på raken blev det.
Jag hoppas att jag brutit denna sömnlösa period nu.
Men jag lär bli varse om det  är så...

Så i dag ska alltså min lillebror och min söta lilla brorsdotter hit på lunch.

Ska bli roligt för jag har inte träffat dem sen i våras.
Å som tack för lunchen ska jag få lingon som han plockat.
Mycket bra deal!

Nej nu ska jag slå upp kaffe i en av mina nya muggar och bara försöka njuta av stillheten som ännu råder här.


Kramen om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar