lördag 14 september 2013

Ånyo en sömnlös natt...

Vad är väl en bal på slottet när man kan ligga sömnlös natt efter natt och på sin höjd slumra några korta stunder?
Jag hade nog valt en bal i stället för detta tradiga.
Nåja, jag är ju van..

I går så kom mina härliga ungdomar till mig.

Flickorna innan lunch och grabben efter skolan.
Det var härligt att se dem men det blev lite drygt och jobbigt då dom var ganska så upprivna och tårfyllda efter ett debacle med sin far.

Det absolut tråkigaste i kråksången är att han har samma beteende mot dem som han hade mot mig under vårt äktenskap.

Det går inte att diskutera med någon som vet bäst hela tiden och inte anser att andras tankar/åsikter är värd något.
Någon som exploderar utan minsta förvarning och har ett kränkande beteende och tonfall mot sin omgivning.
Någon man ska tassa på tå för.
Någon som vill kontrollera, styra och ställa med andras liv på ett väldigt destruktivt sätt.
Någon som saknar empati..
Någon som är paranoid och ser ugglor i mossen där dom inte finns.
Någon som man aldrig kan vara tillräckligt bra inför, någon som hela tiden poängterar hur fel man gör.
Någon man inte känner sig välkommen hos.

Nej men fy och tvi vale vad jag känner mig ledsen för deras skull.

I och för sig har jag väl märkt över ett längre tag att han liksom kommit i kapp sitt beteende på nytt.
Han låg lågt några år men en sådan människa kan inte ändra på sig.
Never!

Önskar att mina ungdomar slapp utsättas för det.

Som det verkar just nu så tänker inte Maxi växla boende på fredag utan stanna kvar hos mig.
Å hon får mer än gärna stanna hos mig.
Det viktigaste är att hon mår bra.

Nej nu ska jag dricka lite mer kaffe och äta en nybakt frukostbulle.

Jo jag satte en deg i går kväll med som fått kalljäsa i kylskåpet över natten.
Inte illa att få äta nybakat en lördagsmorgon.
Sen ska vi gå i väg på second hand.

Ha en härlig dag alla fina!


Kramen om!


2 kommentarer:

  1. Dina barn är väl över 12 allihopa och får bestämma själva var de ska vara! Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo visst är dom det men det har aldrig varit aktuellt att dom bara ska bo hos en förälder.
      Nu gäller det att hon klarar av konflikten som kommer att bli med hennes far.
      Jag stöttar fullt ut.

      Radera