fredag 6 september 2013

Det är nog något allvarligt fel på mig...

Jag orkar inte leva nu.
Känner hur jag sugs ner i virveln av mörker.
Ingenting fungerar.
Jag tvingar mig att göra saker men rasar konstant hela tiden.

Tror jag vet svaret.
Det börjar bli höst.
Å då går jag ner mig i depression för att det sen ska över till den där helvetiska vintern jag inte orkar med.

Hur jag märker det?
Bladen på träden blir stundtals gula och sen tål jag ingenting när jag pratar med någon.
Jag blir arg, besviken och jätteledsen hela tiden.
Tårarna i ögonen hotar hela tiden att svämma över men det går inte.
Kan fortfarande inte gråta.

Är så trött, så less, så ledsen.

Hur jag än kämpar och försöker blir ingenting riktigt bra.
Vad är då meningen?
Varför ska jag?

Barnen växlade boende idag.
Det är öde och tomt här.
Jag är ENSAM!

KUL, tja inte särskilt.
Inte särskilt kul alls, men vad är alternativet jämfört med att vara ensam?
Hitta någon på krogen som hastigt stilla ensamheten.
Tror inte det.

Å de män jag träffat de senaste åren så känns det alltid som jag aldrig är tillräckligt bra.
Jag duger inte fullt ut.
Jag blir aldrig nummer ett.
Jo jag förstår när det finns barn med men efter dem borde jag någon gång träffa någon som jag kan känna att jag är nummer ett med!
Men, not, nope, skulle inte tro det...

Väljer tydligen fortfarande som en kossa.
Fel i alla fall!

Nej inget blir bra  sluttampen.
Så jag sitter här ensam, ledsen, med gråt i hela kroppen.

Det blir säkert bra en vacker dag men just nu....inte alls!

Hoppas att ni har det bättre och trevligare alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Som det sägs ... bättre tider kommer ... men det känns långt borta när ensamheten och ledan kryper inpå ... Ha det så gott det går, ta hand om dig och försök hålla modet uppe - typ, ta fram alla glada minnen du kan ;)/Mormor

    SvaraRadera
  2. Du gör rätt som tvingar dig att göra saker även om det känns hopplöst. Jag har känt som du gör nu. Försök att se framåt, titta mot horisonten, framtiden finns där framme. Skickar en varm styrkekram till dig.

    SvaraRadera