fredag 13 september 2013

Fredag hela dagen...

Helgen står inför dörren.
Jippi tänker många nu.

Ledighet!

Umgås med familj.
Middag med vänner.
Konsertbesök!
Museumbesök!
Shopping på stan!

Själv tänker jag;

tro om jag äntligen kan få sova?

Fast det blir lite mer liv här för jag väntar hem alla mina tre barn i eftermiddag.

Det är alltid härligt.
Jag ska verkligen inte klaga över det men jag är så trött att jag inte riktigt vet hur jag ska ha kraft och ork och vara mamma den kommande veckan.

I morse så gräddade jag mina frukostbullar som kalljäst i kylskåpet över natten.

Dom blev smarriga.



Nu är det gjort i alla fall men har en sats till som jag ska göra i helgen, sen behöver jag inte tänka på bröd under resten av barnveckan.

Till middag så ska jag göra en pastasås med strimlad lövbit, grönsaker, creme fraiche och franska örter. Till det blir det någon form av pasta.
Skitenkelt men supergott.

Det susar och brusar i skallen, golvet gungar under mig, ögonen väger bly, icakassarna under dem är inte att leka med, hela kroppen värker sönder så jo nog känns det att jag lever.
Ska nog lägga mig på spikmattan en stund och se om det blir lite bättre.
Man vet aldrig!

Ha en härlig fredag alla fina!

Kramen om!


1 kommentar: