tisdag 17 september 2013

Höstrusk...

Det är ingen tvekan om saken, hösten är här för att stanna.
Ute är det ruggigt, grått, småregnigt och stormigt.
Det är en sån dag då jag blir glad av tanken att jag med gott samvete kan hålla mig inomhus.
Jag ska ingenstans.




Sådana här dagar kan väl egentligen vara lite mysiga.
Jag kan kura ihop i sängen och läsa en bok (om jag nu klarar av det) eller med gott samvete titta på något uselt program på tv;n.

Eller så kan jag ägna tiden åt att klura och filura över mitt lyckade liv.

Det där med att klura och filura handlar mest om att jag ska komma fram till vad min känslobarometer står i för kurs och det är minsann inte det lättaste att ta itu med då jag vet att jag stängt ner mig själv fullkomligt.

Jag känner ingenting längre.
Mest bara en kraftig sorgsenhet och nedstämdhet och jag vet inte ens varför.
Melankolin svävar runt hela mig.
Jag känner mig ensam.
Det finns Inte många runt omkring mig som jag kan bolla tankar och ideer med.
De som funnits har försvunnit, förutom min älskade E.
Hon är alltid kvar.
Sen vill jag inte säga till så många heller då jag helst av allt inte vill ha alla dessa idiotiska kommentarer och toppsäkra lösningar på problemen som jag vanligen brukar få.
De är väl egentligen inte hjärtlösa men oftast faller dom ut så fel.
Nej, orkar inte med dem så jag håller tyst och pratar om väder och vind...

Jag minns inte ens längre hur det känns att må riktigt, riktigt bra och vara lycklig!

Det var så länge sedan sist så jag har helt tappat känslan om hur det faktiskt kan vara.
När allt fungerar och flyter utan diverse krångel varannan dag eller så.
När livet leker och man bara vill skrika ut sin lycka.
När man känner sig fullt tillfredsställd med vad som cirkulerar inom och utanför sig själv.

Länge sen som sagt!


Jag saknar lugn och harmoni.

Nu är det inte så att det är rörigt i min grotta, här är lugnt, men röran i min hjärna och röran runt omkring mig stör och oroar.
Den yttre påverkan som det faktiskt inte går att göra så mycket åt.
Som hur räkningar ska kunna betalas eller hur en vänskap bara kan dö ut eller hur människor kan vara falska och ställa till det för måendet.
Nej men det är inte något som hänt precis just idag utan något som pågått/pågår under lång tid.

Det kanske är vädret som påverkar, vad vet jag!


Ha nu en bra dag alla fina!


Kramen om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar