söndag 1 september 2013

Hur ser dina....

...händer ut?

Själv har jag aldrig begåvats med vackra långa, smala pianohänder.
Ni vet hur dom ser ut va?

Jag har kanske inte så stora händer men i min smak inte så vackra.
Däremot finns dom tillgängliga vid alla tillfällen oavsett jag smeker en karl eller hackar lök
Å det där med att ha långa naglar, det har jag inte haft på oändligt många år.
I mitt yrke får man varken ha långa naglar eller lack under arbetstid så vem orkade bry sig att lacka naglarna under en helg för att ta som exempel.

Nåväl, jag jobbar ju inte nu.
Jag är sjukskriven.
I början så trasade jag alltid sönder naglarna.
Kan säkert bero på måendet.
Det följer ju med liksom hårkvalitet när man inte mår så bra.

I alla fall så upptäckte jag strax innan jag skulle åka ner och hälsa på Herr J att naglarna vuxit.
Å har naglarna vuxit kan man ju lacka dem oxå.

Det kändes som bara sådär.
Nu vill jag försöka hålla dem i trim.
Har fullt sjå med att fila och byta lack lite titt som tätt.
Det är roligt.

För tillfället så är mina naglar limegröna.



Tycker att färgen är lite äckligt läcker.
Känns lite som under filmen Ghostbusters när dom sköt sönder nåt monster eller spöke och limegrön Spya rann och kletade fast sig överallt.
Lite så är dom och nattetid nästan självlysande.

Nej jag kommer med förmodan aldrig att få piano-lång-smala-fingrar och händer men det är roligt att sköta om dem jag har!


I morgon ska jag träffa min terapeut igen.
Får se vad hon tycker om mina limegröna naglar.
Förra gången var dom pärlemorfärgade och hon blev så glad när hon såg dem målade.
Hon tycker att det är ett litet friskhetstecken i rätt riktning att jag orkar bry mig...

Å nu regnar det!
Underbart!

Kramen om!


1 kommentar:

  1. Det är härligt att du känner att du orkar måla naglarna!! Och jag tycker att färgen är jätteläcker!

    Jag har inte alls fina händer - men de är "hela och rena". Små, utan ådror och rätt normal breda. Naglarna håller jag alltid kortklippta och olackade - jag tycker om det så. Jag använder inga ringar och så, så det här med att pynta är inte särskilt trevligt.

    Ha en bra dag! Kramar

    SvaraRadera