söndag 1 september 2013

Ja men var tog Lördagskvällen vägen....

Jag hade en mycket härlig Lördag.
Jag ska inte klaga.
Bar med mig drömmen och kände mig smått euforisk.
Det var en stark dröm.

Jag cyklade in till byn under förmiddagen och kompletteringshandlade lite som jag glömt av i Torsdags.
Sen så satt jag i köket och softade och njöt av musik.
Musik är aldrig fel.
Jag pratade med en väninna som jag bjöd över på middag men hon hade tyvärr inte tid att komma över då hon vart tvungen att arbeta.
Nåja, jag försökte i alla fall.

På eftermiddagen satte jag i gång med maten.
Jag lagade kålpudding.
Det var ett bra tag sedan sist och då jag handlat både kål och färs billigt passade det sig.
Tidigare så kokade jag lingonsylt på de sista lingonen jag hade i frysen.
Hoppas någon förbarmar sig över mig så jag får lite lingon denna höst oxå...
Gjorde en förträfflig gräddsås till kålpuddingen, kokade potatis och morötter och så hade jag smörgåsgurka till.
Ni anar inte vad himmelskt gott det var.


Efter maten så diskade Mini undan och så bakade  Maxi en kladdkaka.
Den jäntan hon kan baka hon.
Jag kokade kaffe och så åt vi den smarriga efterrätten.

Vad händer sen månntro?
Jo jag tippar omkull i sängen och somnar som ett litet barn före 21...
Å vaknar fullt påklädd i sängen 01.30.
Var bara att krypa ner och somna om.
Det gick sisådär och vid 03.30 gav jag upp så jag klev ur sängen och klädde mig så nu sitter jag här.

Det var den Lördagskvällen det..
Blev väl egentligen inte vad jag tänkt men sånt är livet. *L*

Vad hittar man på såhär tidigt en Söndagsmorgon då?
Jo jag löser några nivåer Words in a pic, bläddrar genom veckotidningar (pappelino lämnade en kasse sist han var här), ser hur dagen gryr, hur nattmörkret sveper undan.
Tja typ så..

Godmorgon alla fina!

Kramen om!




1 kommentar:

  1. Godmorgon!
    Ja, här blev det också en såå lugn lördagskväll..vi grillade o sen slocknade jag vid 22 tiden...
    Ha en fin söndag!

    Kram

    SvaraRadera