onsdag 25 september 2013

Kaosnatt...

Tja det fortsätter som vanligt med den taskiga och krångliga sömnen.
Har man grava sömnstörningar så har man och det är precis det jag lider av.
Helt klart ganska så irriterande är det att det aldrig gå att få ordning på min sömn.
I natt så vaknade jag 02.30, var tvungen att gå på toaletten och sen var det kört.
Då hade jag fått två timmars sömn.
Inte så himla roligt direkt men det är ju en del av mitt liv så det finns kanske inte så mycket att göra åt.

Det besvärliga är att måsta känna av denna konstanta trötthet och så kroppsvärken som blir värre än någonsin ju mindre jag sover.
Inte så mycket hihi när det gäller den saken.
Nåväl, nog tjatat om det...

Jag cyklade i väg tidigt i morse och handlade lite.
I dag ska jag göra Rotmos, det var ett tag sedan.
Jag behövde mer potatis och morötter, kålrötterna köpte jag förra veckan.
Var både på Kvantum och Liedl, de ligger bredvid varandra.
Det var kyligt att cykla.
Många grader kallare har det helt plötsligt blivit och så tidigt på morgonen så värmer inte solen.
Nåja, jag fick mig en gnutta motion och det ska ju vara bra för kropp och själ, sägs det!

Mina flickor måste ha fått någon besynnerlig energi-fix-injektion de sista dagarna,  som de hållit på här i grottan.
Köket är städat från golv till tak med en del nytt som gardiner, diskhanddukar, ljuslyktor, duk osv.
Vardagsrummet är ommöblerat med en del nya saker i.
I går tog dom sig an badrummet så nu har jag nya handdukar, nytt duschförhänge, badrumshylla, sophink, och keramik till tvättstället ( för tvål och tandborstar).
Jag bara skrattar och ler och känner mig överlycklig över deras energipåslag.
Det är jättefint och fräscht utan att jag behövt anstränga mig mer än hålla markservice som mat och disk.

Ja jisses så bra man kan ha det när det gäller somligt.
När det gäller annat så kanske det inte är så superbra men jag får vara nöjd ändå.

Trots det kyliga vädret så skiner solen för fullt nu.
Det är vackert ute.
Höstens framfart syns på de mångfärgade bladverken på träden.
Jag önskar att jag kunde säga att jag gillar det men nej, jag förknippar det mer med ångest inför vad som komma skall.
Vet ännu inte hur jag ska överleva vintern.
Utan att fallerera totalt alltså.

Jag lär bli varse om det så småningom...

Funderar så smått på att skicka i väg ett sms i dag till Herr T, den vackra mannen.
Tja jag får se vilket humör jag är på senare...

Ha en go dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Men stackare som inte får sova. Oj jag som är i sånt behov av sömt...eller det kanske dom flesta är:) men vilken lycka att du har så snälla barn som hjälper dig, och fixar till det fint:) klart dom vill hjälpa sin mamma och se henne glad. Hoppas att du skickade det där sms:et :) Ha det bäst. Kramen

    SvaraRadera