måndag 9 september 2013

Leker Eremit...

..å det går bara bra!

Jag blir ju sån någon gång emellanåt och nu känns det som rätt i tiden.
Orkar jag inte riktigt med människor så är det absolut bäst att hålla sig för sig själv.
Det är jag och grottan som gäller nu.
Här är det varmt och gott och inget som oroar, stör eller irriterar.
Nej, knappast att det blir så i min ensamhet.

Jag har ägnat helgen åt djup kontemplation.
Visst lät det fint?
Bara varit med och i mig själv.
Funderat och klurat.
Slumrat och sovit.
Tittat på en del mord och andra intressanta dokumentärer som jag hittat i programbiblioteket.

Vad jag inte gjort?
Jag har inte svarat när telefonen ringt!
Det har gått fetbort.
Jag tvivlar på att jag missat något viktigt och hade någon verkligen haft något viktigt att säga till mig så finns alltid mobilen och mobilsvar men den har varit tyst förutom när det piper från Wordfeud då Babs skickat ett ord.
Hon leder och spelar grymt bra detta parti.

Jag har knappt varit utanför dörren i helgen.
Bara en snabb cykeltur i går då jag blev tvungen att köpa mjölk till mitt kaffe.

Jag tror jag fortsätter i given bana ett tag till!

Ha det så gott alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Hoppas att du känner dig bättre snart vännen.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera