lördag 28 september 2013

Lördagsmorgon....

Grottan är fridfullt tyst.
Ungdomarna sover fortfarande.
Vet inte när dom la sig igår.
Vet bara att jag kröp i säng först.
Jag var ganska så trött efter gårdagens fixande i köket.
Det är sånt som händer när man inte har tillräckligt mycket energi.
Man tar slut, säckar ihop.
Men jag ansträngde mig ordentligt i går och vi fick en härlig Fredagsmiddag tillsammans och det är det viktigaste.

I dag står inget på agendan än så länge.
Tänker softa till det och inte göra särskilt mycket.
Ta mig en riktigt lat dag.

På Måndag är det tid för samtal igen.
Vi testar nu och har tre veckor mellan samtalen.
Det är både och.
På ett sätt är det skönt att slippa ta mig dit en gång i veckan och på ett sätt är tre veckor nästan för lång tid.
Jag får se om vi ändrar eller fortsätter ett tag tid med denna samtalsintervall.

Ute är det mulet och grått men det regnar inte i dag.
Jag saknar solen.
Märker att sinnet blir något ljusare då solen skiner.
Sen behöver det inte vara jättevarmt bara jag ser det gyllene klotet.
I år försöker jag lägga märke till hur naturen förändras.
Har varit helt borta några år så jag har inte märkt när löven ändrat färg eller när träden står kala utan bladverk.
Men som sagt, i år försöker jag hålla koll...

Nu ska jag ta itu med lite morgonsysslor som att bädda ihop min säng, borsta tänderna och fortsätta dricka kaffe.

Ha en härlig Lördag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Låter positivt att du har ork att hålla koll på världen lite i år!

    SvaraRadera
  2. *ler* Håller med Freja - det låter underbart att du ser världens nyanser.. Du vet - ett lite steg är början på varje resa..

    Kramar

    SvaraRadera