fredag 20 september 2013

Lycka...

Nu är det ju inte så att jag precis är lycklig och tillfreds med mig själv och mitt liv men det finns dock det som genererar lycka inom mig.
Ni vet, yttre påverkan.

För att ta några exempel på sån lycka som kommer till mig utifrån;


  • I morse när Mini fick höra att han borstat sina tänder duktigt och inga hål hade. Glädjen i honom över det beskedet (då han som de allra flesta gör, gruvat sig innan) fick det att spritta lycka inom mig.
  • Mina härliga flickor, deras skratt, småtjafs med varandra, hur nöjd dom är just nu med sin situation, får mitt hjärta extra varmt och lyckligt.
  • När jag chattar med en Prins på nätet som skickar mig en kram, här och där för att muntra upp mig. 
  • I dag när älskade E ringde och vi skrattade sådär vanvettigt befriande som bara vi kan.
  • Min finske chattvän,(som jag haft lång kontakt med och fortfarande har) när jag hör hur han vänt sitt liv och hur bra han har det idag. Det ger inre frid, att gå från minus till plus.
  • En fin kommentar på ett inlägg här i min blogg, när jag märker att någon orkat läsa och vill muntra upp mig på ett härligt, omtänksamt sätt.
  • Att läsa en underbart skriven dikt på poeter. Jag översköljs med känslan av lycka då det är formulerat på ett sätt som träffar mitt hjärta.
Det är så himla lätt att gå ner sig när man inte mår så bra och bara tänka nattsvart men ibland måste man ta sig i kragen och försöka se ett ljus, någon form av tillfredsställd lycka.
Jag säger inte att det är lätt eller att jag är duktig på det men någon gång emellanåt tvingar jag mig själv till ett annat tänk.
Då ser jag...

Avslutar med min senaste dikt;



Jag ser dig


Det är de ord du inte säger till mig
som berör mig mest
när dina ögon inte ser mig
ser jag dig klarare än någonsin


det är när du vänder din rygg mot mig
jag ser dig avskalad, naken
mer närvarande
jag ser tröttheten genomsyra dig
dina  axlar slokar
men jag lägger inte min
hand på din axel


jag ger dig hela gåvan
att få läka i stillhet
jag ger dig gåvan
att få vara den fantastiska
människa du är


Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar