torsdag 12 september 2013

När orken tryter...

...och jag skalat av allt jag egentligen inte har energi att ta mig för måste jag ändå uppbåda det där lilla extra som faktiskt inte finns.

I dag har jag äntligen tvättat mitt hår.

Det var bara en månad sen sist...suck!
Å jag fick tvinga mig till det.
Var helt slut efter det så jag fick lägga omkull mig för lite vila.

Sen kom jag på att Maxi rev ut sina sängkläder innan hon växlade boende så jag fick vackert trippa ner i källaren och köra igång en maskin tvätt.

Nej men det är väl ändå inte så krångligt eller jobbigt.
Jo, det är det visst.
Känns som jag måste kliva ner i helvetet för att göra det...

Ja, ja, allt är som vanligt med andra ord!


I eftermiddag eller i morgon så måste jag cykla in och handla lite inför barnens ankomst i morgon.

Inte för att jag har pengar men hade tur att få låna någon hundring.
Det är ju oxå ett stort aber;
Ekonomin eller den obefintliga ekonomin.
Får mindre pengar än någonsin nu.
Fom Juli så tappade jag 1200 kronor av bostadsbidraget då jag nu bara har ett barn som räknas.
Alltså Mini.
Att Maxi och stundtals Midi bor här spelar ingen roll.
Jag ska försörja dem oxå på inga pengar alls.
Det är f-n så tufft, har ofta ont i magen då jag inte har en aning om hur jag ska få skutan att rulla.
Det om något är ångestframkallande....

Utgifterna blir ju tyvärr inte mindre för att jag är sjukskriven eller ensamstående.

Snarare ökar dom då ex läkarbesök, samtalsbesök och medicin tillkommer.
Jo jag vet att det finns högkostnadsskydd men innan man når dit så knäar åtminstone jag.

Det är en jävla tur att jag är så duktig på att laga mat och baka annars hade det aldrig gått alls.

Inte för att det går särskilt bra nu men då hade jag nog hamnat på gatan....
Jag har inte mycket mer jag kan spara in på.
Å jag gör aldrig roliga saker, jag lägger inga pengar på mig själv så vad, hur ska man göra?

Livet är en jävla kamp och inte f-n blir det bättre.

Nej, det blir bara tyngre och mer svårjobbat för var dag som går!

Fy för den lede....


Kramen om!

1 kommentar: