måndag 23 september 2013

Ny vecka, ny dag, Måndag....

Ja men då börjar vi på en ny vecka igen.
Trodde jag skulle sova som en stock i natt men nej, har knappt sovit en blund.
Tror att jag kanske var övertrött och det är ju inte så bra.
Nåväl, det är som det är med den saken.

Regnet som drog i väg har återkommit.
Vi fick två dagar utan.
Nog är det höstrusk..

Mina töser håller på att möblera om i vardagsrummet.
Vart får dom energin i från?
Jodå, det får dom mer än gärna göra bara jag slipper hålla på. *L*
Själv har jag kokat  lingonsylt såhär på morgonkanten.
Tänker göra köttfärslimpa till middag så då vill vi ha lingon till.
Nu står burkarna på altanen för att svalna.
Det är en härlig känsla att kunna ta fram bären ur frysen och göra egen sylt.
Har haft sån tur i höst som både fått från min Pappelino och från lillebror.
Ibland har jag tur som en tokig!

Jag bär på en härlig känsla efter helgens skojigheter och i min mobil så har jag ett nytt nummer.
Det gäller att smida medans järnet är varmt så att säga.
Nåja, jag lär bli varse om vad som händer framöver.
Har jag "tur" så får jag träffa den vackra mannen igen.
Jag har en känsla av att det kan bli så men vem vet vad som står skrivet i stjärnorna.

Det är mycket som kan hända när man minst anar det....

Ha nu en härlig början på denna vecka alla fina!

Kramen om!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar