tisdag 17 september 2013

Småmixtrat och massa krångel...

Jag undrar sa flundran om gäddan är en fisk?
Själv har jag alltid undrat över varför flundran undrade det och hur den kan veta vad en fick är.

Dagen har gått.

Jag har suttit här och designat om i bloggen och vilket bök och krångel när jag inte är så insatt.
När jag ändrat något och sen upptäckt att det inte blev bra, ja då måste man minnas vad det var jag ändrade...hehe
Å med mitt fantalusiska minne jag äger i dag så, njae, det tog sin lilla tid.
Nåja nu är det gjort och jag använde mig av höstfärger.
Det går alltid att göra om igen om jag nu vill det.

Hela dagen har gått i ruskighetens murriga tecken med regn och storm.

Jag har knappt varit utanför min dörr mer än till postlådan.
Fick en kallelse av kassan för ett kommande möte på AF.
Kartläggning av Millan.
Kolla vad hon kan göra eller inte.
Nej, jag har egentligen ingen som helst aning om vad jag ska ge mig in i.
Så mycket information har jag inte fått men jag lär bli varse om det i sinom tid.

Pappelino har ringt, ville höra hur det var och när jag ska att det var värre än någonsin så tror jag helt säkert att han trodde att jag skojade.

Han får väl tro det då, orkar inte gå in på det just nu.

Jag har spikmattelegat en stund men så ringde telefonen och det var liksom smärtsamt att snabbt ta sig från spikarna och svara i telefonen.

Herr J var i andra änden.
Har inte pratat mycket med honom de senaste veckorna men det är som det är..

I går ringde en människa hit och trodde att hon skulle kunna lura på mig en sån där matkasse.

Hemkört och allt, och då snackar jag inte skogsblomma utan levererat till min ytterdörr.
Bara 800 kronor för en vecka.
Billigt och bra, eller?
Nej, skulle inte tro att jag tycker det.
800 i veckan, 3200 på en månad...hm...plus frukost/kvällsmat och eventuell lunchmat.
Jag kunde inte låta bli att skratta högt, hon måste ha trott att jag var skvatt galen.
Jättebilligt va, sa hon som vissa månader bara har ca tusenlappen att driva runt matkontot på, och då pratar jag, under en månads tid.
Det blir liksom ett hån mot min situation då jag är tvungen att förklara att såna pengar finns INTE i mitt hushåll.
Nåja, hon fick vackert ringa vidare.
Gissar på att de finns dom som nappar!

Nej om jag skulle fortsätta spimatteligget så jag klarar natten.


Ha det bäst alla fina!


Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Vad fin bloggen blev! Jadu vissa har inte koll alls på att alla har inte samma ekonomiska förutsättningar.

    Kram på dej!

    SvaraRadera