tisdag 24 september 2013

Sol från en näst intill klarblå himmel...

Så fick jag vakna till strålande sol idag.
Det gör inte särskilt ont direkt.
Humöret blir genast lite lättare.
Inte för att jag varit på dåligt humör men solen tar fram något i mig.
Jag rider fortfarande på vågen av helgens trevligheter.

I går så möblerade flickorna om i vardagsrummet.
Dom höll på hela dagen.
Allt är städat från golv till tak, tom fönstren blev putsade.
Det blev jättefint.
Mycket mysigare.
Jag är mest nöjd över att slippa hålla på själv för den orken har jag inte.
Men jag servade med mat och diskade i går så jag drog ett litet strå till stacken.
Å sen bakade jag en sockerkaka.
Vi ringde Mini som kom hit så vi avslutade dagen med filmkväll och massor av mys och gott.

Jag kramade om Mini när han skulle cykla tillbaka till sin far och sen sa jag godnatt åt flickorna och gick in i mitt sovrum och la mig.
Kände mig krasslig och huttrig.
Tror att jag blev smittad av förkylningsbasilusker i helgen.
Kan ju lätt bli så då jag inte har ett så omfattande socialt samspel med andra.
Känner mig fortfarande krasslig.
Ont i halsen, snorig, hostig  och kroppsvärk från hell.
Det är som det brukar vara...

Så dagen lär bli lugn.
Gissar på en del sängliggande då orken inte är så stor.
Å andra sidan finns inte så mycket jag behöver göra heller.
Här är så fint överallt.
Jag är lyckligt lottad som har så underbara döttrar.

Ha en strålande dag alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar