torsdag 26 september 2013

Tidig morgon...

Så sitter jag som vanligt i mitt fina kök.
Klockan är inte så mycket än, döttrarna sover fortfarande.
Natten har varit lite bättre men dock ej tillfredsställande bra.

Känner mig krasslig.
Blev smittad i helgen av den vackra mannen som var krasslig då vi sågs.
Mitt immunförsvar är väl inte det bästa för tillfället så det är inte så konstigt.
I dag så känns det något värre men, men..
På tal om honom så skickade jag ett sms i går eftermiddag.
Å fick svar, så nu vet ni det...

I dag så måste jag cykla in till byn och göra lite ärenden.
Måste hämta ut ångestdämpande på Apoteket.
Det är en himla massa datum att hålla reda på eftersom jag inte får plocka ut min medicin hur som helst.
Nu är det inte så att det stämmer, medicindos kontra uttag.
Det blir oftast konstigt när det är nya läkare som skriver ut och som kanske inte läser journalen.
Så mina ångestdämpande tar alltid slut en vecka innan jag får hämta ut nya.
Måste ta tag i det någon dag men väntar till receptet är slut.
Å så ska jag helghandla.
Såg i dag att pengar från kassan kommit in på kontot.
Har aldrig någon riktig aning vilket datum som gäller då jag tycker det är olika varenda gång.
Blir i vart fall skönt att göra bort den handlingen idag.
Fredagar brukar inte vara så roliga då det är mycket folk.

Efter det blir det att cykla hem och sen krypa in i grottan och mysa bort resten av dagen.
Middagen är redan fix då jag gjorde mycket mat i går.
Nej det finns kanske inte så mycket för mig att göra.
Tvätt kan förstås alltid startas men det är inte ett måste, bara ett om-jag-vill-och-har-lust val.
Jag är duktig på sånt, att sortera bort det jag inte nödvändigtvis är tvungen att göra.
Det är inte helt fel att ha den attityden men jisses så mycket jobb det har krävts av mig att totalt ändra mig när det gäller såna måsten.
Jag som i princip varit pedant, å då pratar jag om innan förra sjukskrivningen, när jag kraschade in i den berömda väggen.
Det är jag inte i dag.
Tar livets måsten mycket lightare än förr.
Förvisso önskar jag att energinivån var högre men just nu är jag såhär.
Bara att gilla läget!

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Men du vad roligt att sms:et gick bra:-) Synd att du känner dig krasslig. Jag har klarat mig än fr det i höst..brukar bli så dålig med astman också när förkylningar härjar. Du har blivit som mej hör jag. Att varit tvungen att dra ner på takten med allt...efter draget in i väggen. Det som inte hinns med idag kanske kan göras i morgon eller nästa dag. Även om jag med är en som vill ha ordning o reda o snyggt:-) Sköt om dig o vila dig frisk:) Kramen

    SvaraRadera
  2. Skönt med att sömnen är ok det är viktigt :) men jag hoppas du har det bra vännen & tar hand om dig på bästa sätt :) önskar dig en skön dag å massa kramar

    SvaraRadera