torsdag 19 september 2013

Torsdagssoppa...

Hej hopp en ny dag är här!
Är jag glad, eller?
Tja försöker i alla fall.

Natten har varit över förväntan god.
Blev alldeles förvånad då jag vaknade klockan 08 i morse.
Nu somnade jag sent men det blev några timmar på raken.
Jag är glad över det lilla jag kan få.

Har pratat med myndighetsinstans under förmiddagen.
Tur jag fortfarande kan prata för mig.
Man får vara påstridig för att få folk att förstå.
Hoppas att det löst sig nu men det lär jag märka.
Ja detta är inte för min egen skull utan för min äldsta dotters...
Att vara mamma, kräver ett och annat, och många samtal kan det bli.

Efter samtalet gick jag ut på en liten promenad.
Det regnar fortfarande.
Grått och murrigt och vått och fuktigt.
Höst, ja!

Jag har tagit fram köttfärs från frysen.
I dag har jag tänkt göra en köttfärssoppa till middag.
Jag älskar soppa men periodvis glömmer jag av det, ni vet hur det kan bli.
Tror jag ska ge mig i kast med att i alla fall åstadkomma en soppa i veckan.
Det kan inte vara ett så svårt mål att uppnå.

Nu när helgen närmar sig och jag vanligen går på barnledig vecka så blir det inte så.
Maxi ska som jag tidigare skrivit bo enbart hos mig ett tag.
Får se hur lång tid det tar innan debaclet med hennes far svalnat.
Hon behöver lugn och ro, någon som lyssnar på henne och respekterar hennes tankar och åsikter, någon som älskar henne reservationslöst och just nu är jag mer kapabel att få henne att känna sig trygg, harmonisk, älskad för den hon är, stöttar henne när det behövs, ja ni fattar!

Men det är synd att det ska måsta bli såhär.
Mycket tråkigt!

Nej nu är det Hej hopp från mig.
Mer kaffe ska det bli och sen får jag se vad dagen bjuder på!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar