fredag 27 september 2013

Underbar Fredag...

Jag har mina härliga ungdomar här.
Ni anar inte hur himla rolig dom är.
Har suttit och ätit en härligt god middag med dem i vårt nymöblerade vardagsrum.
Matmöbeln tar sig mycket bra där den står nu.

Det blev Hasselbackspotatis, stek (bakad i lergryta), rödvinssås, vitlöksmorötter, lingonchuttney (som jag gjorde tidigare idag) och smörgåsgurka.
Det var himmelskt.
Jag riktigt överträffade mina egna förväntningar och då är det roligt!


Till efterrätt så bakade jag en chokladkaka, gjorde en chokladtryffel som jag la mellan och ovanpå kakan. Sen spritsade jag grädde och dekorerade med jordgubbar.
Ja men jisses, den smakar verkligen som himmelriket;


Under hela middagen så höll ungdomarna låda och jag har skrattat så magen värker.
Dom är sådana teaterapor.
Tror dom brås på mig när det gäller det.
Nåväl, så mysig och härlig fredagsmiddag som det blev.

Jag är lyckligt lottad!

Kramen om!



3 kommentarer:

  1. Oj, det där ser RIKTIGT gott ut!!! :-P
    sv:
    Ha en riktigt bra helg du oxå och njut av tiden med kidsen! :-)

    SvaraRadera
  2. Mmm! Vad gott det ser ut. Och vad trevligt ni har haft
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera
  3. Men OJ, vad gott det såg ut!! Och vad glad jag blir när du är glad. Visst är det fantastiskt med barnen?

    Kram

    SvaraRadera