fredag 25 oktober 2013

10 Juli 2005...

Det är en dag jag aldrig någonsin i hela mitt liv kommer att glömma.
Det är den dagen jag fick besked om att min lillebror inte längre fanns.
Jag kan fortfarande känna hur det svartnade för ögonen på mig och jag INTE förstod att det var sant.

Jag saknar dig fortfarande.
Det går dagar, ibland veckor då jag inte tänker på dig men helt plötsligt så ser jag något/hör jag något som påminner mig om dig.
Å då gör det så himla ont, att du inte finns bland oss längre.

Jag kan fundera över hur det hade varit om du fick barn.
Jag hade varit faster Millan.
Jag hade fortfarande funnits för dig på samma sätt som jag gjorde medans du levde.

Du blev bara 32 och dog den mest meningslösa död man kan tänka sig.
Så arg jag var under lång tid, både på dig och på den personen som hjälpte dig över till den andra sidan.
Så arg och samtidigt så förkrossande ledsen, så nerbruten av sorg och saknad efter dig.
Jag vet att du vet, där du nu är.
Vi har fortfarande någon form av kontakt.
Ibland går det långt mellan gångerna men så är du helt plötsligt här hos mig igen, på ditt eget besynnerligt busiga sätt.
Jag märker att du fortfarande har glimten i ögonen....

Det är en märklig känsla att gå från att ha varit fyra syskon till att vara tre.
Det är svårt att komma ihåg.
Men jag säger alltid att du är i himlen.
Du finns levande för mig även om jag inte längre ser dig klart.
Jag kan känna när du är i närheten, när du tittar till mig.

Men om jag fick önska en endaste tanke till så vore det att få sitta med dig en hel kväll och prata på det sätt vi alltid gjorde.
Sådär nära som du och jag oftast var.
Du min yngsta mest ohängde bror.
Jag saknar dig alltid.
Jag ler vid minnet av dig.
Jag ser dig när du var en liten blek, blond pojk.
Jag ser dig som vuxen, mer kaxig, mer man.
Jag ser hela spektrumet av den du var.
Jag ser hela dig klart!

"I himlen där får du det bra
i himlen där finns allt du vill ha"

Jag sörjer inte längre men jag saknar.
En saknad som alltid kommer att gå bredvid mig, som de steg jag trodde du skulle ta.

Jag saknar dig alltid min älskade lillebror!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar