torsdag 3 oktober 2013

Bortbjuden, dekadent professional...

Mitt i denna illa förkylning så blev jag bortbjuden på en dekadent afton.
Jag funderade länge på om jag skulle orka med det och mot bättre vetande så tackade jag ja.
Va f-n, man lever bara en gång, eller hur?

Å det positiva med hela kråksången var att jag fick lov att duscha och tvätta håret bara sådär.
Så här härjades på som attsingens för att laga färdigt middagen till barnen och fixa till mig själv någorlunda.
Det där med att fixa till mig själv tog jag med en klackspark, insåg att det inte var lönt att lägga make up då jag hostar så att ögonen tåras.
Nej det blev en väldigt enkel Millan som lämnade grottan, satte mig på bussen och åkte i väg.

Hade jag trevligt?
Ja men på alla sätt och vis.
Det blev intima samtal om livet och allt annat dessemellan.
Sån där kväll som ger en go känsla i själen.
Sällskapet, en gammal manlig bekant, har jag alltid haft mycket lätt att prata med.
Vi lyssnade på musik och sippade på vin medans vi förhandlade om livets alla svårigheter.
Det var djupt och svart och aningen dekadent.
Inte alls fel för att vara en Tisdag.

I går kväll tog jag bussen hem och väl i grottan så värmde jag upp middag, åt den i sängen, gick upp och diskade bort min tallrik, la mig åter i sängen och somnade av ren utmattning.
Det där med att vara social tar hårt även om det är trevligt.
Fram emot 22 kom Maxi in till mig och sa att ska du inte vakna nu mamma, du måste ju kunna sova i natt oxå.
Minns att jag sa något och försökte komma till sans men orkade inte kliva upp utan sov vidare.
Har vaknat till och från under hela morgonen men somnat om igen.
Tydligen var jag döslut på då jag sov  ett halvt dygn på raken.
Eller så kan febern jag fick hjälpt till.

Jag känner mig mer än risig i dag, hostar fortfarande och så feber som är så mysigt att ha.
Nåväl, det går väl över....

Än lever skrället!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Så där vill jag oxå ha det när jag är sjuk. (Vin och djupsnack)
    Men nu hoppas jag att du kryar på dig vännen.
    Kramar i massor / Jane

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att du blivit bättre nu! Men vilken härlig kväll dock *ler*
    Kramar

    SvaraRadera