fredag 18 oktober 2013

Bra feeling...

Fredagseftermiddag och det börjar kännas helg även i mitt blod.
Jag som är sjukskriven ser sällan skillnad på dagar men just i dag så känns det att vi har ett fredagsmys under uppsegling.
Frossan efter min cykeltur i - 3.5 grader har ännu inte riktigt gått över trots att elementen fullkomligt sprutar ur sig värme men innan kvällen är över så...
Eller kan man skicka efter en "kroppsvärmare", skulle behövas...hehe

Tänkte visa lite foton från mitt kök.
Söm jag skrivit tidigare så tycker jag om att ha det rent och snyggt i köket.
Var sak har sin plats.
Mitt kök är mycket slitet och gammalt, kan inte påstå att min hyresvärd är särskilt förtjust i att renovera men och andra sidan så bryr jag mig inte nämnvärt.
Det finns en viss charm ändå.


Min diskbänk.
Såhär brukar det alltid se ut.
Rent, bortdiskat och bortplockat förutom mitt vattenglas och min kaffekopp som jag använder hela dagen.



Kryddhyllan ovanför spisen.
Jag vet att man inte ska ha kryddor såhär öppet men jag har ingen annan plats i köket då jag har väldigt lite skåp och lådor så, men å andra sidan så lagar jag så mycket mat att Jag köper kryddor  ofta.
På fläkthyllan står alla mina mediciner.



Paradhyllan med den gräsliga färgen.
Vill måla om den men det är ett framtidsprojekt.
I den bruna keramikskålen med lock förvarar jag mitt flingsalt.
Kan inte leva utan flingsalt, det är så härligt.


Den lilla, lilla bänk jag har micron på.
På micron ligger handdukarna jag använder när jag bakar.
Lådan som står bredvid innehåller dillkött jag tagit fram från frysen ( i går alltså)


Å så lilla hörnan med min frys ( den är min egen, det tillhör inte frys i standarden på min lägenhet).
Stereon på sin hylla som Herr H byggde och satte dit och så en massa porslinsfigurer på vägghyllan, vilka var och en finns ett minne till.
Några av dem som gåva när jag fick mina barn osv...


Å så mitt köksfönster där jag sitter ofta vid laptopen.
Å tittar ut....

Nej mitt hem är inte på något vis modernt, golven lutar åt höger och vänster, tapeterna är gamla, golvmattorna förskräckliga men jag trivs.
Köket är ett av mina bättre rum här i grottan.
Här sitter jag ofta och tänder massor av  ljuslyktor och bara är och har det bra.

Tänk om man inte skulle trivas i sitt eget hem, så tråkigt det vore.

Ha nu en underbar kväll alla fina!

Kramen om!









5 kommentarer:

  1. Haha, mina bakdukar ligger oxå på micron :)
    Ha en skön kväll !!

    SvaraRadera
  2. Jätte fin. Och så snyggt och överskådligt.
    Ett hem som tar hand om dej för att du tar hand om det.
    Du ska ha det så bra och veta att du är värdefull.

    SvaraRadera
  3. *ler* Klart man skall trivas i sitt hem. Och ett hem blir det inte bara för att det är dyrt, pråligt eller modernt! Jag avskyr det supermoderna, kala och industriella i kök! Ditt är fint.

    Ha en fin helg Millan! Kram

    SvaraRadera
  4. Viktigt att trivas i sitt hem. "Mitt hem är min borg" ju. :-)
    sv:
    Tack så mycket! :-)
    Ja, det är det verkligen! :-)

    Ha en riktigt bra helg! :-)

    SvaraRadera
  5. Det är väl bra att man trivs hemma...oavsett om man har gammalt eller super nytt. :-D. Det är miljön som ändå är viktigast. Har förstått att du är en ordningsam brud:-) det ser jag. Jättebra ordning o städat. Ha en jättefin helg:) Kram

    SvaraRadera