torsdag 31 oktober 2013

Smått och gott...

Då har en ny dag grytt.
Torsdag i dag alltså.
Det ser kallt ut när jag tittar ut genom mitt köksfönster.
Ligger frost på backen.
Tur att jag ingenstans ska i dag heller.

Maxi har precis gått i väg till sin praktik och Midi håller på att göra sig i ordning inför hennes anställningsintervju.
Håll tummarna för henne!

Maxi kom in till mig i går och sa att hon skulle till sin pappa i helgen.
De ska äta gott och prata.
Hon frågade om det gjorde mig något.
Nej men snälla nån, klart hon ska till sin pappa och reda ut konflikten.
Jag hoppas bara att det fungerar, att hon inte måste krypa eller ändra sitt eget tänk för att han ska bli nöjd.
Jag hoppas att dom kan förstå varandra och komma fram till vad som blev så galet så att det inte händer igen.
Så jag får se hur länge hon blir där, om det blir hela helgen eller bara nån natt.

Jag blir alltså ensam i grottan i helgen.
Det var ett tag sen nu.
Det kommer att kännas konstigt.
Jag lär överleva.
Ska väl inte göra så mycket, njuta av tystnad kanske.
Göra det jag är världsbäst på, bara vara!

I dag så ska jag till middag skära kassler i tunna skivor.
Till det blir det kokt potatis och en kall sås på creme fraiche och grönsallad.
Hur den kalla såsen kommer att smaka får jag se.
Jag utgår från vad jag har hemma.
Det lär bli gott i alla fall.
Som vanligt. ( där fick jag till en smula kaxighet)

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. God morgon...ja det är konstigt att det blir tomt väldigt snabbt men ibland är det oxå skönt hoppas det går vägen för din dotter .....ja jag tror eller hoppas kommunen sätter mer folk på vår våning som d är nu är vi 2 på 11 boende o det är tungt!! hua ...kramen på dig

    SvaraRadera