måndag 14 oktober 2013

Då var det Måndag igen...

Ny vecka igen!
Inget inplanerat har jag denna vecka.
Känns liksom skönt på något vis.

Mini har försovit sig en smula så han irrar omkring och gör sig i ordning för skolan.
Flickorna sover fortfarande.
Å jag har ganska så nyss klivit upp.

I går så blev det ett brödbak.
Jag tog tjuren vid hornen och bortsåg från min icke existerande energinivå och satte en deg som jag sen vackert bakade ut.
Sen bakade jag en mjuk pepparkaka som barnen fick smaska på till kvällsfikat.
Å så lagade jag middag.
Mer än så blev det inte i går men fullt tillräckligt för mig.

I dag ser det ut att bli en fin dag.
Solen skiner och det är vindstilla.
Det är alldeles lugnt när jag tittar ut genom mitt köksfönster.
Precis som världen inte ännu vaknat till liv.
Det kanske blir en liten promenad i dag.
Det var ju detta med dagsljus som jag ska lapa i mig.
Det som ska bidra till att jag inte mår sämre.

Tja, helgen har varit så lugn som den någonsin kan bli.
Inget ös i min lilla grotta.
Bara en oöverstiglig trötthet som legat som ett sjok över mig.
Tänk den dag då jag kliver upp på morgonen och är pigg, energifylld, på G!
Ibland tror jag aldrig att jag kommer att känna så mer.
Men förhoppningsvis så kommer en sådan dag.
Förhoppningsvis!

Början på novellen jag la ut här i går, Nyanser av Blått, har jag tidigare publicerat på en annan sida och då i fem delar. 
Jag ska kanske lägga ut fortsättningen här, ska fundera!

Ha nu en härlig början på veckan alla fina!

Kramen om!

5 kommentarer:

  1. Hej på dig :) hur har du det? här är det sol och skall passa på att gå ut :) hoppas du oxå får en skön måndag ta hand om dig fina kramen

    SvaraRadera
  2. Duktigt jobbat av dej att orka med bak när du är nog trött. Jag måste ut om jag känner mig sååå trött att jag inte orkar sitta still ens:) Blev säkert gott också. Kram

    SvaraRadera
  3. Inte lätt att ta tag i saker när det inte finns någon energi, men det gjorde du ändå. Starkt jobbat! :-)
    sv:
    Ja, du... Inte gilla vinter och så bor du i Norrland??? Låter som en utmaning. :-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas din vecka blir bra!

    SvaraRadera
  5. *ler* Säger som Micke här ovan - en rejäl utmaning det! Kram

    SvaraRadera