lördag 5 oktober 2013

Dagen efter, dagen före...

Å nu låter nog rubriken som jag hade värsta festen i går men inte da.
Här var lugna gatan.

Min Midi som bott hos sin far några dagar ringde och frågade om det passade att hon och hennes kille kom förbi och hälsade på.
Ja men givetvis, jag har haft den oturen att inte träffat honom än då han bor i norr där min Midi gick i skolan.
Nåväl, jag cyklade i väg till närbutiken och köpte ägg så jag kunde svänga ihop en chokladkaka så vi hade något att mumsa på.
Maxi, tvärstädade sitt rum och sen var allt klart.
Det var supermysigt, han verkar vara en mycket trevlig ung man så jag förstod vad min dotter ser i honom.
Dom har varit ett par ganska så länge.
Jag kunde se glädjen mellan dem, tryggheten i att de känner varandra väl och en kittlande kärlek.
Det var härligt att se.
Han fick högsta poäng från mig!

När dom hade gått i väg så kom Mini hem från skolan.
Han packade ihop sina saker och växlade boende.
Maxi tog bussen in till stan för att handla kanelbullar och annat gott inför kvällen.
Ja ni läste rätt, inga hembakade kanelbullar.
Jag hade ingen aning om att det var kanelbullens dag i går...haha

Under tiden Maxi var i stan så fixade jag med vår middag.
Det blev kokt potatis, stek med rödvinssås, smörstekta champinjoner, grönsallad och lingon.
Vi åt till film i vardagsrummet.
Vad såg vi, jo Hairspray.
Den var skoj!
Sen mumsade vi på kanelbullar och chips och annat gott.
Dricka i glaset.
Vi hade det riktigt mysigt.

När filmen var klar la jag mig i min säng och zappade runt för att hitta något intressant att se och jo då, det gjorde jag.
Fastnade för ett program som visade hur dom mumifierade en kropp enligt det gamla Egyptiska sättet.
Det var helt klart intressant.
En man Alan hade donerat sin kropp till detta ändamål, han var döende i cancer och tyckte att det var en rolig ide'.
Det var en mycket rörande scen då hans fru fick se hans kropp som mumie..

Å sen var kvällen slut och jag med den.
Trodde jag skulle somna på stört men gjorde givetvis inte det.

Nåväl, idag är en ny dag!

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. God morgon :) låter som en mysig dag & skönt att du tyckte om hennes kille alltid lättare när man vet att dom gjort ett bra val ....ja ni hade ju riktigt gottit att smaska på :) hoppas att även denna lördag blir en mysig dag för dig :) kramen

    SvaraRadera