tisdag 29 oktober 2013

Dagen efter snurret....

Det är en himla tur när man som jag har förmågan att stänga av.
Helt enkelt stänga ner känslorna.
Nu är det säkert inte så vidare bra men man gör vad man behöver för att överleva.
Det var länge sedan jag kände mig som jag gjorde i går.
Mötet fick hela mig och mitt inre att explodera i ångest, oro, stress huvud som snurrade och en kropp som var så upp i varv att den gick i 120 blås osv...
Men till slut så bestämde jag mig för att detta orkar jag inte med att känna så då tryckte jag på lilla off knappen och så, bara putsväck.
Så blir man tom och känslokall i stället men det är smällar man får ta.

I dag efter en hygglig natts sömn så har jag bestämt mig för att varken tänka eller prata om det innan Måndag då jag ska träffa en överläkare på psyk.
Det blir inte bättre om jag ska älta, snurra, vrida och vända på det jag vet så lite om men som stör min sinnesfrid så mycket.
Jag tar det med läkaren för jag gissar på att även detta kommer upp i samtalet.

Nog om det.

I dag ser det ut att bli en strålande vacker dag.
Sol från en klarblå himmel och väderstationen visar en temp på 3 grader.
Det är förvisso inte så varmt men klockan är ännu ung så under dagen lär det bli lite varmare.
Inte minsta vindpust heller.
Vi klarade oss fint men så var det väl inte meningen att ovädret skulle sträcka sig hit upp.
Har förstått att det var ordentligt stormigt i södra Sverige i går.
Jag hoppas att det lagt sig och att det inte blivit allt för stora skador.

Dagens göromål handlar om att vika tvätt och lägga i garderober.
En enkel match för de flesta men för mig tar sånt en himla tid och kräver kraft att ta mig för.
Har egentligen ingen energi alls kvar efter gårdagen men jag får bita ihop som så många gånger förr.
Till middag tänker jag laga en Chili Con Carne med ris och sallad.
Det var evigheter sen jag lagade Chili så det är på tiden.
Vissa maträtter har som förmågan att hamna i bakvatten, man glömmer helt enkelt bort dem men i går när jag handlade så fick kom jag på det.
Ungdomarna ser ivrigt fram mot middagen.
Å på tal om det så ska jag ta fram köttfärsen ur frysen så den hinner tina.

Nej nu ska jag fortsätta denna nya dag med mer kaffe.
Älskar mitt morgonkaffe.
Det är det bästa på hela dagen.
Nåja, hade jag haft en läcker karl här som jag hade kunnat rumla runt med i halmen så hade det givetvis varit bättre men nu ser ju läget ut på ett annat sätt  så jag får nöja mig med mitt goda kaffe. *fniss*

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Håller med dig, morgonkaffet är BÄST sitter med mitt nu oxå ...ta hand om dig kramen

    SvaraRadera
  2. Jaaaa, visst var det stormigt här på västkusten!! Attans vad det friskade i!

    Och du - önskar så att det löser sig hos läkaren. Kramar

    SvaraRadera