tisdag 1 oktober 2013

Det är jag och tuppf-n...

....som avnjuter extremt tidiga morgnar tillsammans.
Helt ärligt är det nog jag som väcker tuppf-n med mina hostattacker.
Men jag har sovit lite någonstans mitt i natten  men inte är det mycket.

Vad gör jag då jag kliver upp jättetidigt.
Det finns inte så mycket jag kan göra.
Det finns människor i huset som sover så det går inte att pyssla med sådant som låter.
Jag kan bläddra runt lite på tv;n och se om det finns något intressant att vila ögonen på.
Ibland sitter jag med ett korsord en stund.
Jag kokar kaffe.
Spelar jag Wordfeud kanske jag funderar över ett ord där.
Jag surfar runt på nätet och läser bloggar eller annat intressant jag hittar.
Jag kan påbörja ett inlägg i min blogg.
Men jag önskar att jag kunde sova....

När klockan närmar sig 07 så känns det mer okey att sitta vaken och uppe.
En mer kristen tid.
Detta är något jag pratat med min terapeut om.
Jag får en känsla av att hon kanske inte riktigt förstår.
Alla tror ju på något vis att det bara är att fortsätta ligga i sängen så somnar man om.
Men jag gör inte det.
Jag somnar ytterst sällan om.
Och jag har väldigt svårt att ligga kvar i sängen då jag känner att det är kört med mer sömn.
Då kliver jag upp.
Det har väl oxå en del med min kroppsvärk att göra.
Klarar inte av att ligga och snurra för länge, då värker kroppen än värre.

Man gör så gott man kan utifrån situationen man sitter i.

Snart så lär jag se en yrvaken Mini stappla in på toaletten och göra sig i ordning inför skolan.
Han pratar inte så mycket på morgonen.
Det tar ett bra tag innan han riktigt vaknat till.
Men han är aldrig på dåligt humör.
Bara lite introvert.
Jag är själv sådan på morgonen.
Ganska tystlåten innan jag vaknat till liv.
Men inte på dåligt humör!

I går så bakade jag frukostbullar, sådär på en höft.
Fast jag egentligen inte var i form och orkade men vi hade slut på mjukt bröd så jag var tvungen.
Men det gick att rulla bullarna runda mellan hostattackerna. (helt otroligt vad hostan gör mig knäckt!)
Ungdomarnas omdöme; godaste ever!
Då är jag nöjd och belåten.

I dag vet jag inte vad som händer.
Ska väl fortsätta ta det soft och kurera mig så detta elände går över.

Ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!



7 kommentarer:

  1. Åh va trist att inte kunna sova , jag hade det så i ca 3 veck efter semestern :( men nu är det bättre :) hoppas du får en skön dag & kanske lite snooze under dagen kramen

    SvaraRadera
  2. Åh, vad tråkigt att du inte får sova. Hoppas det blir bättre. Krya på dig kram Annika

    SvaraRadera
  3. Det var en envis förkylning du fått. Det är slitsamt med hosta...jag vet. Hoppas du kan vila dig frisk. Kul att dina ungdomar gillade brödet.:) Då blir man glad:-)) Krya på dej. Kram

    SvaraRadera
  4. Usch då! Hoppas verkligen att du snart blir bra! Men jag är likadan med att sova - jag somnar inte om. Men jag kan ligga kvar.. Krya på dig Millan!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Sova dåligt... jobbigt som f-n. Sover själv dåligt i perioder och vet hur det kan vara. :-( Krya på dig.

    SvaraRadera
  6. Jag är inne i en liknade period. Inatt sov jag fyra timmar. Fyra! Helt otroligt! Inget kan få mej att somna om när jag väl har vaknat på natten. Tankarna bara går på repeat. Suck!
    Hoppas du kan sova snart!
    Kram!!!

    SvaraRadera