måndag 28 oktober 2013

Det är mycket i dag...

Ny vecka igen.
Måndag i dag alltså!
Jag har en del åtaganden i dag och det känns just för tillfället skitjobbigt.
Jag måste cykla in till byn i eftermiddag.
Har ett möte med arbetsförmedlingen, försäkringskassan och min samtalsterapeut.
Det ska göras någon form av kartläggning på mig.
I ärlighetens namn så har jag ingen som helst aning om vad det egentligen innebär.
Har inte fått någon information som varit tydlig.
Jag lär väl bli varse om vad som kommer att hända i och med mötet.

Innan mötet ska jag titta in på banken och öppna konto med kort till Mini.
Något jag tänkt göra sen Augusti men när det gäller mig så är startsträckan att få till tänket lång.
Var in i Fredags och fick med mig en tillfällig fullmakt som x-maken skulle fylla i.
Vilket han gjorde.
Så nu är det bara att öppna kontot och om några dagar så kommer koden och kortet i brevlådan.
Mini längtar som bara den...

Å innan jag cyklar hem från byn blir det en titt in på min affär.
Måste handla lite då ex bordsmargarinet tagit slut.

Sen är det bara att sätta sig på cykeln och trampa hemåt.
Jag gissar att jag kommer att vara väldigt trött och slut på när jag väl är hemma.
Såna här saker tär något fruktansvärt.
Träffa nya människor, bli utfrågad, ja ni fattar...

Tur att jag har middagen klar.
Lagade till makaroner och köttfärssås i går så jag har massor kvar till dagens middag.
Ibland är det bra att vara förklok då jag känner mig själv ganska så bra.

Gårdagen var för övrigt lugn.
Ännu en liknande dag att lägga till handlingarna.
Jag sov väldigt mycket.
Denna förkylning slukar mig med hull och hår.
Å så har Mini åkt dit på den oxå.
Så vi var två zombies här igår.
Nåja, ingen har väl knappast dött av en sånhär förkylning men den tar på.
Å snart har den väl gått över igen.
Känns som jag inte varit annat än förkyld denna höst.
Nåja, shit happens har jag hört!

Nu ska jag ladda och tagga upp inför denna nya dag och det jag ska få gjort.
Det kan verkligen behövas.
Vet inte hur jag ska få till energin för att cykla in till byn men jag är ju en evig tjurskalle så jag lär fixa det med.

Ha nu en härlig början på veckan alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar