fredag 18 oktober 2013

God morgon...

Om man nu kan kalla det så.
Klockan är före 05 och här sitter jag.
Precis när jag trodde att jag kommit in i ett skov med djupsömn fram emot morgontimmarna så förändras det givetvis.
Nope, inte sover jag nu inte.
Plingvaken!
Å sen mer än en timme tillbaka.
Har inte sovit mycket i natt.
SUCK!

Nåja, det är som det är.
Jag tycks aldrig komma tillrätta med god, regelbunden sömn.
Det är kanske lika bra att inse det.
Inte hoppas mer att det ska förändra sig.
Utan köpa att det är så.
Det enda jag undrar över är hur jag någonsin ska orka jobba när jag aldrig får till sömnen?
Säg det den som vet...

I går kväll så ringde Herr J.
Vi hade ett trivsamt samtal.
Det är alltid trevligt att prata med honom men det har blivit annorlunda.
Vi har gått från att prata varje dag med varandra till att prata en kanske två gånger i veckan.
Det kan ju vara så att allt har sin tid och plats, vad vet jag!
Eller så kan det vara så att energin och orken tryter eller att annat har tagit en större plats..

I kväll så ska jag ha tacomys med mina flickor.
Ja ni läste rätt, här ska göras tacos i kväll.
Inte något som jag vanligen gör.
Har varit väldigt mättad när det kommer till tacos och det har jag min x-make att tacka för.
När jag gick in i väggen så orkade jag inte riktigt med att sköta hem och laga mat och sånt som jag alltid tidigare gjort.
Min x-make tog över de flesta sysslor däribland matlagningen.
Å han hade väl inte så stor vana och ganska så taskigt med ideer så det blev ofta tacos då han älskar det.
Och med ofta menar jag alldeles för ofta.
När vi skiljde oss så blev det ingen maträtt som hamnade på topp 10 hos mig.
Jag har på sin höjd gjort tacos en gång per år sedan dess och då har barnen tjatat till sig det.
Men ikväll så ska vi ha fredagsmys med tacos och film.
När jag tänker efter så är det inte min ide den här gången heller, det var Maxi som ville så ni ser, jag är fortfarande likadan...hehe

Nu under förmiddagen så ska jag cykla in till byn.
Det är dags att hämta ut mer medicin och handla inför helgen.
Jag hoppas verkligen att det inte snöar eller att det är minusgrader ute så att det blir halkigt.
Inte så roligt att cykla under de förutsättningarna direkt.
Och med min vanliga tur otur så skulle jag väl i blixtrasket flyga av cykeln och sarga min redan värkande kropp.
Nej, det vill jag inte utsätta mig för så håll tummarna för bra väglag!

Häromdagen så fick jag hem buffetidningen.
Det är nästan så jag själv blir förvånad när jag tittat på summan jag handlat för under september månad.
1200 kronor och då ingår hygienartiklar oxå.
1200 kronor är inte särskilt mycket pengar för en hel månad.
Då har jag haft Maxi boende hos mig på heltid, Midi bodde hos mig 3 veckor och Mini varannan vecka som vanligt.
Det ni, klarar ni av det?
Å vi äter inte dåligt men det förekommer inga hel eller halvfabrikat.
Jag har sällan mycket pålägg.
Jag köper nästan aldrig chips och läsk.
Jag har väl inte så mycket extra lyx i kylskåpet men barnen äter sig alltid mätta på god vällagad mat.
Jag lagar allt från grunden och så bakar jag det mesta matbrödet och fikabrödet på egen hand.
Men, jag blir ibland förvånad över hur jag kan få ihop det på så lite.
Å kan bli tvärarg då jag ser lyxfällan eller liknande struntprogram.
Det kan ju handla om hysteriskt mycket pengar det gör av med i matbudget och då ofta på skit.
Det kan man inte göra om man har lite pengar, lika lite som att man kan köpa på sig en massa lyxprylar när man inte har ekonomi för det.
Nog önskar jag att jag hade det bättre ekonomiskt men just nu är det såhär så jag får mätta munnen efter vad jag har i börsen...
Det är slitsamt, inte tu tal om den saken men det går...

Ha nu en bra dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Tacos låter gott men som du säger man kan bli trött på det, ja du när jag var ensam med mina barn då fick man verkligen se till att pengarna räckte till ....viktigast är ju mat så klart sen får man lära sig att prio eller hur...man vänjer sig vid sin ekonomi men håller med ang lyxfällan vissa människor har noll koll ....tack jag skall mysa ikväll & jag hoppas oxå du får en mysig taco kväll med barn kramar till dig hoppas det är ok väder där ute för dig :)

    SvaraRadera
  2. Nej det var bra gjort! Jag tycker att jag handlar billigt när jag handlar för 3000kr i mån :) Men jag "unnar" mej ju en massa onyttigt också ;)

    Hoppas att du får en bra helg och att du får sova någon gång!
    Kram!!!!

    SvaraRadera