fredag 25 oktober 2013

Godmorgon alla....

Nu får jag det att låta som om det är massor som läser min blogg men det är dock en och annan har jag märkt.
Å det är givetvis mycket trevligt!

I dag är det Fredag, helgen står för dörren, å jag får hem Mini och Midi i eftermiddag så det känns himla varmt och gott inombords.
Jag har tänkt göra potatisgratäng, fläskfile och sallad till dagens mysmiddag.
Min matberedare har gått sönder så jag får skära potatisen för hand men det går, tar bara lite längre tid.
Men jag har supervassa och bra köksknivar så det är inte ett så stort pådrag.
Lite avkopplande sådär...

I går så tillbringade jag större delen av dagen i sängen.
Kanske inte så svårt att gissa när man mår skit.
Tror dock febern har gett upp nu.
Låg och tittade på "Syndens näste" på Tv4 fakta innan jag somnade.
Ett sånt program som jag gillar.
Handlade givetvis om mord.
Det är något så avkopplande att titta på en mordutredning.
Dessa program ska vara verkliga dramatiseringar.
Känsliga tittare varnas i programmets början men det är aldrig riktigt hemskt, man får som inte se så mycket.
Nåväl, för mig är det avkopplande att se hur utredningen går framåt.
Å jag har oftast rätt i vem som förövaren är...

Jag har på eget bevåg ökat dosen sömntabletter så just nu sover jag lite bättre igen.
Nackdelen är att dom inte räcker lika länge.
Men jag ska ju träffa läkare i början av November så jag får se då vad hen säger om mina sömnsvårigheter.
Hur hen vill gå vidare med mig.
Man vet ju som sagt aldrig om man får en läkare som lyssnar och förstår, det är ju oftast rena lotteriet men jag har fått höra av min samtalsterapeut att denna människa ska vara mycket bra, så det låter ju lovande.
Å så är det bestämt att samtalsterapeuten ska sitta med under läkarbesöket.
Det känns riktigt bra, för det är ju hon som verkligen vet min problematik.

Dagens göranden då?
Jo, jag måste cykla in till byn och helghandla.
Jag vill verkligen inte men jag har inget val.
Å till veckan så har Mini höstlov så det kommer att gå mer mat här hemma.
Så det blir en cykeltur.
Jag fryser redan nu när jag tänker på det men det är som det är.
En nackdel med att vara singel, man får fixa allt själv oavsett hur man mår.

Ha nu en härlig dag alla fina!

Kramen om!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar