söndag 13 oktober 2013

Helig vilodag....

Söndagen, om den nu är ledig är helig för många människor runt vårt avlånga land.
Jag som under så många år i mitt liv jobbat varannan helg vet bestämt hur helig den lediga söndagen var, inför kommande arbetsvecka.
Det blev sällan så många knop gjorda.
Låg oftast länge i sängen på morgonen.
Tog det hyggligt lugnt under dagen.
Gjorde bara såna måsten som att laga middag, ja ni vet!

Mmm, inget jag egentligen behöver fundera på i dagsläget då jag kommer att göra allt jag kan för att slippa arbeta inom vården.
Jag vill ha ett på sin höjd måndag till fredag, dagtid.
Det är ju ännu inte aktuellt men man måste fundera.

Nog om det.
Gårdagen var en weird dag.
Jag var så trött.
Men jag kokade rödbetor som jag lade in och jag gjorde en köttgryta på griskött till middag.
Någonstans under sena eftermiddagen, då jag höll på att gona ner mig i sängen och letade något jag kunde slumra till så ringde min telefon.
Det var Herr J.
Vi pratade bort en bra stund och det var jättetrevligt att höra hans röst vilket jag oxå sa till honom.
Efter samtalet så gick jag all in på att försöka sova en siesta och jo, nog gjorde jag det.
Vaknade till liv då klockan var 21.30, gick upp och tog mina tabletter, gjorde kväll och kröp ner i sängen.
Det tog ett himla tag innan jag somnade men till slut så dog jag av.
Vaknade på morgonkanten men kände mig för trött för att kliva upp så jag somnade om gång efter annan.
Inte alls likt mig men ändå skönt att jag någon gång kan få till det.
Klev upp för en halvtimme sen.
Känner mig fortfarande trött.

Den där lilla energidepån som jag aldrig har verkar helt tagit slut!

Jag borde baka matbröd i dag då jag inte gjorde det i går men jag vet inte om jag orkar.
Jag har inte tagit fram någon middagsmat från frysen än för jag vet inte vad jag orkar laga till för något.
Det är verkligen enrgistopp!
Jag skulle vilja sova ännu mer, sova, sova, sova!

Å på tal om sömnen så har jag drömt en massa konstigt på morgonkanten, då när jag vaknar till ofta.
Det känns som att jag får reda på något viktigt men när jag vaknar så minns jag inte vad det kan vara.
Nåväl, är det ett viktigt meddelande så lär det dyka upp i en annan dröm, som jag kanske minns.

Ha nu en helig söndag alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hoppas att du kommer på vad du skall laga i ordning för något gott.
    Jag blir alldeles förstörd när jag sover så där mycket.
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera
  2. Jag har oxå börjat att gilla att ligga kvar eller sova länge när jag är ledig det är skönt :) hoppas du hittar på nåt kul till middag då :) ha en skön dag kramen

    SvaraRadera
  3. Hoppas din söndag blev skön! Jag ÄLSKAR att vila och sova länge, så jag passar på när jag kan... Ta hand om dig!

    Kram

    SvaraRadera