tisdag 22 oktober 2013

Himla mycket Tisdag...

Jag gillar fortfarande Tisdagar bäst av vardagarna.
Det finns kvar sen mitt äktenskap.
Tisdagar var en rofylld dag, en oas i ett kaotiskt och destruktivt äktenskap.
Tisdagarna var mina, eller egentligen varannan Tisdag men ändå...
Om jag ser till i dag så har jag sällan åtaganden på Tisdagar.
Inga samtal eller andra möten, de brukar infalla på Måndagar eller Onsdagar.

Så dagen har hitintills börjat ganska så bra.
Min perkulator kokar mitt kaffe.
Snart ska jag avnjuta dagens första och ljuvligt smakande kopp kaffe.
Jag har sovit hyggligt i natt, för att vara jag.
Jag hade en skaplig gårdag.

Jag hade ju samtal och jag cyklade in till byn.
Det var kallt.
Tittade på termometern innan jag skulle i väg och då visade den - 7.7 grader.
Inte så himla mysigt.

Under samtalet så gick vi genom några frågor som jag inte riktigt visste om jag tänkt rätt.
Å så fick jag fylla i värsta luntan till.
Typ 120 ja och nej frågor.
För att se om jag lider av någon form av personlighetsstörning.
Ja ni läste rätt.
Nu har dom tagit till stora kavalleriet minsann...
Här ska minsann utredas vad som är fel på mig, varför jag inte blir frisk.
Det är ju i och för sig bra men, tja jag känner mig aningen mållös!

Personlighetsstörning, smaka på det ordet.
Jag tycker inte om det.
Det känns inte så bra att säga det av någon anledning.
Jag får väl se...

Nå, det var i går och i dag är en ny dag.
Grått och tråkigt är det ute.
Alla lampor har jag tända inne.
Jag ska ha ljust, inte sitta i mörker.
Sägs det...

Nej nu har jag en del att ta itu med så ha en bra dag alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Skickar dig en massa "mittiveckankramar" - från en som också gillar ljus..

    SvaraRadera
  2. Ja tisdagen är bättre än måndagen allafall på jobbet, fast jag har varit hemma sen i söndags nu så :) mår bättre o skönt att du kan stanna inne fast här är idag 17 plus rena våren igen ha ha ....ha det gott å så hoppas vi att det löser sig allt oavsett ..finaste du kramen

    SvaraRadera