onsdag 9 oktober 2013

Irritation professional...

Ja men jisses att man ska behöva starta upp dagen med en extrem Irritation Professional.
Det är verkligen inte sånt jag gillar.
Det värsta jag vet är när folk ska Besserwissa mig om saker dom inte har med att göra.
Det hände denna morgon.
Upptakten är för mig ganska så lång innan jag verkligen blir irriterad.
Mycket lång!
Men när det väl händer så, ja då når jag någon form av kulmen och är tvungen att säga, Stopp och belägg, nu har du gått över gränsen!
Det hände nyss, och jag är nu både irriterad och arg inom mig.
Jo ilskan har börjat pyra.
Hur kan det komma sig att människor känner sig tvungna att hela tiden säga till mig vad jag gör för fel och hur jag ska göra saker och ting?
Denna person har inte precis gått just i mina skor.
Men likt förbannat så finns det så in i nordens mycket tyckande om mig som person.
Mon djö!

Nog om den pyrande vulkanen within...

I dag är det otroligt dimmigt ute.
Det ser nästan sådär magiskt ut.
Som om jag kan vänta mig att se älvor som dansar på ängen.
Å i det vädret ska jag cykla in till byn.
Jag har samtal i dag på förmiddagen.
Faktiskt ganska så snart när jag nu tittar på klockan.
Det kanske är bra att jag har samtal så jag får ut det som pyr i mig.

Efter samtalet cyklar jag hem och viker tvätt.
Jag tvättade en omgång i går.
Å så var flickorna så förtjusande gulliga som gick bort och köpte hem pizza i går som dom bjöd sin ömma moder på.
Pizza i sängen, mums för själen!

Nej nu får jag lägga på ett kol!

Ha en underbar dag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Tyvärr finns det alldeles för många energitjuvar därute!! Jag har också en del som jag brottas med. Försöker att inte bry mig...men ibland kokar det över av irritation. Dom tycks var bäst och åter bäst. Och det retar mig till vansinne. Lycka till med samtalet. Kan inte vara dumt...att på prata av sig:-)) Kram

    SvaraRadera
  2. Åhh, hoppas att du fått ur dig ilskan! Det är otroligt hur mycket folk det finns som hela tiden oombedda, tycker en massa jävla saker!! Baah!

    Skickar kramar

    SvaraRadera