söndag 6 oktober 2013

Just another day...

Söndag i dag, den stora vilodagen.
Kyrkbesökarna gör sig redo inför högmässan.
Jag är ingen kyrkbesökare.
Jag har en tro men behöver inte gå i kyrkan för att redovisa den eller bekräfta den.
Min tro är min egen.
Jag tror inte att det sitter en Gud fader i himlen och styr allt som händer här på jorden.
Jag tror däremot att det finns en makt som genomsyrar allt.
Jag ser den som androgyn, en manlig och kvinnlig kraft som verkar tillsammans.
Nåja, jag ska inte gå in på det nu...

Söndag i dag alltså, helgens sista dag.
Min helg har varit mycket lugn och stillsam.
Jag känner mig bättre nu i min förkylning men den har inte gått över.
Jag hostar fortfarande väl mycket.
I går så tittade min fina Pappelino och hans fästmö in en liten stund.
Han kom med veckotidningar och tog med sig en redig hög till pappersinsamlingen.
Han tyckte att jag lät väldigt risig och jo min röst är sig inte riktigt lik.
Hostan har raspat upp den så den är hes.
Men jag kan fortfarande prata.

Inte för att jag pratat med så många i helgen mer än Maxi och så Pappelino och hans fästmö.
Det är helg och telefonen har inte låtit sen i Fredagsmorgon då jag sist pratade med älskade E.
Det brukar vara så när det är helg.
Alla har fullt upp med sitt och sina familjer.
Jag är singel så jag blir sällan ihågkommen när det är helg.
Blir inte bjuden på parmiddagar osv...

Det där är något som jag kan tycka är lite konstigt.
När jag levde i mitt äktenskap så hade jag en del singelväninnor.
Jag ägnade mycket tid under helger till dem då jag vet hur tråkigt det är att sitta ensam.
Jag pratade i telefon med dem eller hälsade på.
Många gånger umgicks vi familjevis fast väninnan inte hade en man.
Det funkade ändå.
Jag såg dom inte som en paria.
Men har märkt att det är inget jag fått tillbaka sen jag själv blev singel.
Lite tråkigt är det men människor är blott och bart människor.

Så min telefon har varit helt tyst i helgen.
Det är som det är med den saken!

Jag tror jag ska spela några nivåer Words in a pic på fb.
Jag är inte så förtjust i spel men detta har jag fastnat för.
Förmodligen för att det handlar om ord.
Lite som att lösa korsord.
Jag är på nivå 1020 nu, Maxi skrattar åt mig och säger att jag inte är riktigt klok och det kanske hon har rätt i.
Så den vettlösa ska göra några nivåer till medans hon dricker av morgonens kaffe.

Ha en superdag alla fina!

Kramen om!

2 kommentarer:

  1. Känner som du det där med singel väninnor men jag har scrollat bort dom flesta som inte brytt sig sen jag träffade mannen i mitt liv....man skall ta hand om sina vänner tycker jag oavsett singel eller ej.....kan väl vara skönt med en tyst telefon ;) hoppas du njuter av ditt kaffe för det gör jag ;) kramen på dig

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att du blir helt bra från hostan!
    Det där med vänner känner jag inte igen - även om jag vet flera som kanske gör det - för jag umgås ensam med mina kompisar, eller alla tillsammans, män som kvinnor, par som singlar. Ingen skillnad alls. Har man däremot mindre barn är det ju självklart att man är mera upptagen med dem än med kompisar, singlar som par..

    Kramar

    SvaraRadera