måndag 28 oktober 2013

Karusellsnurr...

Just nu är det rena röran i mitt huvud.
Dagens möte på AF med Försäkringskassan och min samtalsterapeut var jäkligt jobbigt.
Helt kort och gott så.
Blev jag klokare vad det kommer att innebära för egen del?
Nej egentligen inte.
Det matades information, förkortningar, upplägg, olika synvinklar och herrens hela härlighet.
Hur ska en hjärna som min klara av att ta in allt som sas?
Jag minns knappt en tredjedel.

Vad jag tror att dom sa att en väg är en av många företag som ägnar sig åt att ta reda på arbetskapaciteten, hur länge man klarar av att vara fokuserad på en uppgift, stresstålighet osv.
Men det var ju inte så enkelt, jo egentligen för mig, för ska jag gå den vägen så har jag ju redan underlaget i mitt läkarintyg.
Men, tja vad ska man säg när skallen snurrar som en karusell.
Meningen är väl att jag på något vis ska ta mig ut på arbetsmarknaden igen, så småningom alltså.
Å en himla massa möten och planeringar och uppföljningar...

Det jag reagerade kraftigt på var när människan sa att man börjar med 10 timmar i veckan.
Då höll jag på att svimma.
För mig är 10 timmar hur mycket som helst.
Jag har ju fortfarande svårigheter att uppbåda energi för att sköta om mig själv, mina barn och mitt hem.
Å så två timmar varje dag på något ställe och det var typ den minsta tiden som dom kunde sträcka sig.
Va??????

Nej inte ska man varit långtidssjukskriven när man börjar på något sånt här.
Knappast!

Fast å andra sidan så sa hon till mig att det kan ju vara så att jag inte är i ett stadium att jag orkar arbetsträna/aktiveras just nu.
Nej, det kan ju vara så förstås....
Men som det är så kan jag inte säga nej, jag måste prova vad dom nu än bestämmer för mig.

Har egentligen inga ord, mer en kraftig ångest som börjat växa inom mig.
Å så snurrar hjärnan av så många tankar men det går så fort att jag inte hinner med.
Spänd som en fiolsträng är jag oxå och gråtfärdig och kräkfärdig.

Det är väl precis så man ska känna sig efter ett sånt möte, eller?

Nej jag lägger bara på locket.
Orkar inte just nu!
Orkar inte!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Skickar kramen Millan... Kan bara anar hur det måste kännas för dig..

    SvaraRadera