onsdag 16 oktober 2013

Lite ditt och datt....

Godmorgon alla!
Onsdag i dag, lill lördan som man kan kalla den för, eller mitt i veckan.
I dag ringde inte min väckare men då hade jag inte ställt den heller.
Ställer bara klockan när jag måste.
Och som läget är just nu så sover jag bättre på morgonen än övriga natten så då vore det dumt att ställa klockan bara för att..

I går cyklade jag in till byn en snabb sväng.
Behövde köpa bordsmargarin och potatis.
Det blåste ganska så friskt under cykelturen.
Å väl hemma gick jag in i frossans tecken.
Kunde inte sluta frysa.
Efter några timmar så började jag känna mig mer förkyld igen.
Den där förkylningen jag dragits med under flertalet veckor nu som inte riktigt ger med sig även om det varit hyggligt sista veckan.
Jag säger då det, tröttsamt är ett ord som förklarar.
Å Maxi har blivit jätteförkyld, hon gick omkring som en zombie i går och Midi är nästan frisk så vi bär alla på den här förkylningen.
Alla utom Mini som klarat sig hitintills.

Det blev i alla fall inget bevänt med gårdagen.
Jag låg mest i sängen med yllepläden över mig.
Hade inte slutat frysa när jag gjorde kväll och la mig.

I dag känns det något bättre.
Jag är fortfarande kall men inte som i går.
Tack och lov!

All min medicinering har gjort att jag har svårt att hålla en normal kroppstemperatur.
Antingen är jag för varm att det nästan känns som jag har feber eller så fryser jag kopiöst.
Jag har ännu inte riktigt vant mig trots att jag tuggat dessa i över 1 1/2 års tid nu.
Blir jag bättre av dem?
Ja det kan man ju faktiskt fråga sig.
Jag har ingen aning alls.
Brukar tänka att jag vet ju inte hur jag hade mått i dag om jag inte ätit medicinen och å andra sidan så kan man ju undra över att jag fortfarande mår piss, hjälper dom alls?
Å är det så att jag har en annan diagnos så kan jag äta dessa resten av livet utan att bli frisk.
Tja, vad ska man säg?
Det känns lite som dom snurrar ett  lyckohjul när läkare skriver ut medicin, eller så är man försökskanin då de egentligen inte vet om man svarar bra på den medicin man fått.
Tänker på min första tid under sjukskrivningen med den galna läkaren som fick mig att prova tre olika stämningsstabiliserande mediciner på en månad, utan att låta det gå någon tid alls mellan bytena.
Han hade liksom bestämt sig för att medicinera mig frisk.
Å som jag förstått så tar det x antal veckor innan man ser om tabletten fungerar, vilket han inte brydde sig om...
Att han fick mig att må ännu sämre, ja det är förmodligen en bagatell jag fick finna mig i.

Huvva på ren svenska!


Nej nu ska jag dricka lite morgonkaffe så ha det bäst alla fina!

Kramen om!

3 kommentarer:

  1. Hejsan!
    Ja det är klurigt och jobbigt det här med mediciner. Ibland kan man ju fundera hurvida dom verkar eller inte.
    Nu ska jag kika vidare i din fina blogg.
    Ha en underbar och fin höstdag nu!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar.
      Kul att du tittade in.

      Radera
  2. Isch - inte alls trevligt att känna att man håller på att bli förkyld. Hoppas du slapp.

    Kramar

    SvaraRadera