onsdag 30 oktober 2013

Onsdagstugg...

Då har jag vaknat till en ny dag.
Jag hoppas att den blir mer energirik än gårdagen.
Var ganska så slut på i går men det berodde på Måndagens möte.
Det kom efteråt.

Jag gjorde inte så himla mycket mer än lagade middag.
Jo jag hade ett långt och mycket trevligt samtal i telefonen med min Prins.
Det är inte ofta vi pratar men desto trevligare när det händer.
Jag menar vem vill inte ha en livs levande Prins i örat?

Sen ringde min fina Pappelino med.
Han var nyfiken på vad som sas på mötet.
Vi pratade lite runt det och så kom vi in på andra, roligare ämnen.

Hade även ett långt samtal med älskade E men det var under förmiddagen när hon äntligen fått tillbaka elen.
Stormen for fram ordentligt hos henne.
Hon sa att det kändes riktigt ruskigt.
Men nu är det över.
Simone drog vidare.

I dag så börjar Maxi sin praktik så hon blir borta dagtid under några veckors tid.
Å i morgon ska Midi på anställningsintervju.
Dom är driftiga, mina tjejer.
Skönt för dom att se att all ansträngning lönar sig.
Dom har sökt arbete på åtskilliga ställen så kul när en anställningsintervju blir resultatet.

Annars så hostar jag fortfarande så jag stundtals blir tokig.
Mini däremot är frisk nu.
Förkylningen bara kom och vände för honom.
Annat är det med det här gamla skrället som har motståndskraft gånger noll i dagsläget.
Tröttsamt men, men det är så det är!

Nu får ni ha en härlig dag alla fina!

Kramen om!

4 kommentarer:

  1. Oj så hemskt det var med den där stormen. Stackars dom som blev utsatta för Simone. Stackars dej som inte är frisk ännu...Krya på dej kram

    SvaraRadera
  2. usch ja stormen förstörde här med, träden stod snett å en balkong bit i glas for i backen osv men nu är det lugn igen:) hoppas din förkylning ger med sig snart å krya på dig kramar

    SvaraRadera
  3. Skönt när det går bra för kidsen. :-)
    Krya på dig!
    sv:
    Nä, absolut inte! Det ska man vara stolt över! :-)

    SvaraRadera
  4. Hoppas också att du får lite mer ork och att du verkligen blir av med hostan snart! Man brukar bli helt slut efter samtalen dock, precis som du säger. Kramar

    SvaraRadera