tisdag 15 oktober 2013

Smått och gott....

I morse ringde min väckarklocka 06.00.
Det var nästan så att jag i mitt yrvakna tillstånd funderade om jag var spritt språngande galen som ställt klockan men så mindes jag..
Lovade att väcka Mini i morse.
Han har prov i dag och i går kväll såg jag att han var så trött att det snurrade i skallen men inte riktigt färdig.
Så vi bestämde att han hade pluggat klart för i går och skulle kliva upp extra tidigt i dag och titta på det han inte hunnit med.
Så därav att klockan ringde.

Med Minis läxarbeten har det varit annorlunda.
Jag har nästan aldrig suttit och förhört honom inför prov eller suttit och tragglat multiplikationstabellen med honom.
Inte för att jag är en oengagerad mamma men han har nämligen två äldre systrar som mer än gärna hjälpt honom med läxorna.
Av någon anledning (gissar på syskonkärlek) så har dom velat sitta med honom.
Till viss del som ex att han läser spanska och bägge systrarna läst det och är jätteduktiga på det språket gör ju dom mer lämplig än jag som läst tyska och franska.
Men som sagt det har aldrig legat på min lott!

Å det där med sömnen.
Vet inte riktigt vad som hänt men helt plötsligt så sover jag som en stock på morgontimmarna.
Förnatten och mitt i natten är hopplös men fram emot 04 snåret verkar jag somna in ordentligt.
Inte konstigt att jag var så väck när klockan ringde men jag la mig igen när han klivit upp och somnade om till ljudet av hans röst då han utmanade sig själv till att prata högt om det han kan.

Så nu sitter jag här, vaken ännu en gång, lagom snurrig i skallen, huvudvärk för tredje dagen på raken, en nacke som jag vill byta ut och ensam.
Flickorna är tydligen ute på promenad.
Dom har bestämt sig för ett nyttigare liv.
Mer motion, mindre gott, bra mat.
Det tänket säger jag inte nej till.

Kaffet är som vanligt ljuvligt gott såhär på förmiddagen.
Jag är egentligen ingen kaffetunna.
Jag kan gå utan kaffe i flera dagar utan att det stör mig och ibland kan jag dricka mer än vad som är bra.
Men när jag verkligen tycker att kaffe är gott är just på morgonen eller förmiddagen.
Tänker tillbaka på när jag jobbade.
Alla drack en snabb kopp kaffe när dom var in på lokalen, dock inte jag.
Det tyckte mina kollegor var lite udda och konstigt.
Men jag hade vant av mig att dricka kaffe när jag jobbade.
Jag drack två muggar när jag klev upp innan jobbet och det räckte för mig.
Å lite så är jag nu oxå, jag dricker inte mycket kaffe mitt under dagen fast jag har tid och möjlighet till det.
Nej, på morgonen då är det som godast och där kan jag stanna.

Dagens göranden då?
Har inte den blekaste vad jag kommer att hitta på under dagen.
Tror inte så särskilt mycket då jag fortfarande känner mig urlakad på energi och har en jävla värk i kroppen.
Nej det blir på sin höjd en promenad eller en cykeltur.

Nu är mina flickor hemma efter promenaden så jag ska ägna dem tid.

Ha det bäst alla fina!

Kramen om!



2 kommentarer:

  1. Tack :) ja skall fixas här sen jobb & att du tar en promenad kanske låter ju skönt efter det smakar det gott med kaffe å fika eller hur? :) ta hand om dig vännen kramen

    SvaraRadera
  2. Så där gör min yngsta dotter väldigt ofta och det tycker jag är bättre än att dom sitter uppe halva natten och gnetar sig igenom förtjosan till prov och så. Men hua vad jobbigt det är när kl står på 05:45 tex.
    Kramar i massor finaste du / Jane

    SvaraRadera