fredag 15 november 2013

Åter i grottan...

Ja då var mötet avklarat med AF.
Jag är inskriven och samtalad med.
Vet inte om hon tog det lugnt med mig då jag sa att jag inte orkar med korvstoppning som sist.
Vi pratade egentligen mest om vad som händer om jag inte orkar.
Vilket är bra för mig att veta givetvis.
Om två veckor ska jag träffa ett konsultföretag som ska informera om deras företag och hur dom jobbar.
Det blir någon form av utredning på mig.
Hur det går till får jag veta den 27.
Ids inte bekymra mig över det i dagsläget.

Å på vägen hem så lyckades jag med en rejäl cykelvurpa.
Pang, så låg jag där och tog mig inte upp.
En vänlig själ kom fram till mig och såg till att jag stod på benen.
Å jag lyckades vrida till knäet och strax under knät i fallet så jag har ont nu.
Kan inte riktigt belasta det benet, då viker sig det.
Nu får jag utöka listan med sånt jag är skitskraj för när det gäller cykling.
Hitintills ser den ut såhär;

  1. Rosenbuskage
  2. Slänter
  3. Stora cementblock
  4. Småstora stenar man nästan inte ser
Japp så ser den ut än så länge.
Som ni ser är jag fortfarande mest skraj för rosenbuskagen fast det är åratal sen jag cyklade in i ett men den där ofrivilliga rädslan lever kvar.
Slänter, ja, det var ju bara två år sen jag vurpade med cykeln i en slänt och det har jag nog inte återhämtat mig från än.
Dagens slänt var en helt annan. 
Trippelsuck!

Det är inte så att jag är klantig, klumpig och ofokuserad, det bara händer.
Moahahaha

Bön

 Jag skulle behöva hemhjälp så snälla Gud skicka en jävligt snygg karl som kan sköta om mig och bära mig runt i grottan.
Ett varmt skumbad vore inte fel.
Kyld Champagne och chokladdoppade jordgubbar skulle passa fint.
Snälla, snälla, snälla Gud, kan du fixa det eller ska jag höra om Tomten är tillgänglig för en tidig önskelista?
Vill gärna ha svar omgående men du, visa inte att du finns genom att tända eld på min grotta, kan du göra det på ett mer subtilt sätt, som att ringa på dörren eller så?
AMEN!

Kramen om!

1 kommentar:

  1. Visst har du bra inställning där. Inte oroa sig i förtid o i onödan:) Nej stackare. Är det din tur nu att vurpa med cykeln. Man kan slå sig riktigt fördärvad när man ramlar. Sen känns det så högt upp när man trillar i backen. Hoppas verkligen ditt knä fixar sig. Annars blir det ett läkarbesök.. Haha en rolig önskelista hade du ialla fall. Hoppas önskningen slår in:-)) Trevlig helg o Kram

    SvaraRadera